Welcome
Dobrodošli na Forum za nastavnike i učitelje!

da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Diskusije o plaćama, uvjetima rada, perspektivi, obrazovanju u Hrvatskoj, strategiji, državnoj obrazovnoj politici...

Moderators: Gavran, some1

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby aurora » pon svi 06, 2013 9:53 pm

Gavran je napisao/la:
leeroy je napisao/la:Zar zbilja trebamo pretpostaviti da su roditelji i djeca retardirani i pod nos im staviti ZAKLJUČNU JEDINICU??

Da.



DA
aurora
Mentor
 
Posts: 536
Joined: ned lis 25, 2009 11:41 pm
Has thanked: 87 time
Have thanks: 89 time
Struka: razredna nastava

 

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby antea0 » uto svi 07, 2013 2:34 pm

Ja sam radila of prvog do osmog razreda OŠ i u boravku, tako da mogu reći da imam neki pregled svih razina. Po mojem mišljenju ocjena služi roditelju, a ne učeniku. To sam zaključila kad sam radila u boravku, jer ona djeca koja žele učiti i razvijati se to rade i bez ocjene. Zbog toga smatram da u prvom i drugom razredu ocjenjivanje uopće nije potrebno jer ionako moraju savladati sve u programu, a ona djeca koja ne savladaju bi trebala ponavljati razred. Od trećeg razreda bih uvela ocjenjivanje, ali nikako i zaključivanje ocjena, naročito ne na polugodištu, jer smatram da su učitelji dovoljno kompetentni da znaju koje dijete će moći, a koje ne savladati program sljedećeg razreda. Nemojte misliti da sam za ukidanje provjeravanja i ispitivanja znanja, samo smatram da smo postali orijentirani na ocjenu, a ne na znanje.
Od petog do osmog razreda ne bih i dalje zaključivanje na polugodištu ili možda neka bude u sedmom i osmom razredu da se priviknu na srednju školu. U srednjoj bi uvela zaključivanje, jer smatram da roditelji nemaju pravu sliku o njihovom radu (neradu), pa još stignu reagirati, iako neki roditelji ništa ne poduzimaju niti tako.
"Za razliku od neznalica, obrazovani ljudi nikad ne postaju previše ovisni o materijalnom bogatstvu da bi bili sretni, prepoznajući da se najvrednija dobra -ljubav, znatiželja, poštovanje i suosjećanje- mogu imati besplatno."
John Taylor Gatto

antea0 has been thanked by:
Avatar
antea0
Mentor
 
Posts: 448
Joined: pet pro 09, 2011 11:32 am
Location: Zagreb
Has thanked: 149 time
Have thanks: 72 time
Struka: matematika

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby leeroy » uto svi 07, 2013 7:44 pm

antea0 je napisao/la:Ja sam radila of prvog do osmog razreda OŠ i u boravku, tako da mogu reći da imam neki pregled svih razina. Po mojem mišljenju ocjena služi roditelju, a ne učeniku. To sam zaključila kad sam radila u boravku, jer ona djeca koja žele učiti i razvijati se to rade i bez ocjene. Zbog toga smatram da u prvom i drugom razredu ocjenjivanje uopće nije potrebno jer ionako moraju savladati sve u programu, a ona djeca koja ne savladaju bi trebala ponavljati razred. Od trećeg razreda bih uvela ocjenjivanje, ali nikako i zaključivanje ocjena, naročito ne na polugodištu, jer smatram da su učitelji dovoljno kompetentni da znaju koje dijete će moći, a koje ne savladati program sljedećeg razreda. Nemojte misliti da sam za ukidanje provjeravanja i ispitivanja znanja, samo smatram da smo postali orijentirani na ocjenu, a ne na znanje.
Od petog do osmog razreda ne bih i dalje zaključivanje na polugodištu ili možda neka bude u sedmom i osmom razredu da se priviknu na srednju školu. U srednjoj bi uvela zaključivanje, jer smatram da roditelji nemaju pravu sliku o njihovom radu (neradu), pa još stignu reagirati, iako neki roditelji ništa ne poduzimaju niti tako.


Meni se to čini naopako.
Što su stariji trebali bi biti sve samostalniji i odgovorniji. Trebali bi puno bolje moći predvidjeti posljedice svojeg rada (tj. nerada).
Utoliko mislim da je zaključivanje ocjena na polugodištu u nižim razredima (barem 5. i 6.) u redu. Daje učenicima povratnu informaciju o njihovom radu i motivira ih jer još možda nisu sposobni dobro predvidjeti što će se dogoditi na kraju godine. Jednom petašu petica na polugodištu znači više nego srednjoškolcu, a drugog petaša četvorka možda motivira da se popravi.

Učenici u SŠ su itekako upoznati sa stvarnim stanjem (da krajnja ocjena ovisi o cijeloj godini) i dovoljno stari da prezmu dio odgovornosti. To što oni to sada ne rade je druga priča (i duga, pa ne bih ulazio u razloge). Roditelji su pak JAKO dobro upoznati. DUžnost im je dolaziti na informacije i roditeljske sastanke. Velik broj razrednika ISPISUJE OCJENE prije roditeljskih sastanaka.
Oni koji ignoriraju sva upozorenja i svoje obveze (roditelji i učenici) trebaju biti suočeni s bolnim rezom - popravnim ispitom (što samo po sebi uopće nije tako strašno), ili eventualno padom razreda ako se skupilo više negativnih.
Ponavljam da je škola i odgojna ustanova. Priprema učenike za život i budući posao gdje neće dobiti 50 pismenih obavijesti da nešto naprave nego će dobiti otkaz u roku keks. Koliko im koristi radimo što ih tetošimo i molimo da poprave ocjene i samo zbog toga rješavamo tonu papirologije i radimo farsu oko zaključivanja ocjena koje na kraju ne znače ništa??
Neka se nauče odgovornosti ili neka se pripreme na posljedice!
"Živimo u vrijeme u kojem razdor između vrhunske znanosti i masovnog neznanja nikad nije bio veći."
(Tvrtko Švob)
Avatar
leeroy
Savjetnik
 
Posts: 1387
Joined: pet lis 08, 2010 10:44 am
Has thanked: 132 time
Have thanks: 181 time
Struka: biologija

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby Luminitsa » uto svi 07, 2013 7:53 pm

Baš kolegica i ja razgovaramo s ovim klincima koji "vise" s ocjenama. Sve oni znaju u teoriji, svjesni su da ne rade doma, ne pišu zadaće, bez srama na satu pitaju jel mogu pisati zadaću dok su gotovi, odkimaju glavom na upute, obećaju... Odu doma i opet niš. Doma je TV, kompjuter, uglavnom su bez nadzora i eto, kod kuće se sve manje radi.

Kako i leeroy kaže, što su djeca manja, teže im je vidjeti budućnost. Sad vi dokažite petašiću da mora učiti jer će mu se zbrajati ocjene za upis u srednju. I nažalost, većina ih zapne sad pred kraj i navuku dvojke, a cijele godine zijevaju, a nisu svjesni da danas-sutra na poslu tako neće moći.
Teachers are expected to reach unattainable goals with inadequate tools. The miracle is that at times they accomplish this impossible task.

Luminitsa has been thanked by:
Avatar
Luminitsa
Savjetnik
 
Posts: 1013
Joined: pon lip 01, 2009 9:23 pm
Has thanked: 19 time
Have thanks: 201 time
Struka: pedagoginja

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby poison » uto svi 07, 2013 10:26 pm

leeroy je napisao/la:Ponavljam da je škola i odgojna ustanova. Priprema učenike za život i budući posao gdje neće dobiti 50 pismenih obavijesti da nešto naprave nego će dobiti otkaz u roku keks.


ili, da citiramo eminema: you don't get another chance, life's no nintendo game :D
problem je što im mi radimo nintendo-igricu od školovanja. evo ti još jedan život, evo ti još jedan život, pa evo još jedan, pokušaj ponovno...
SVI SMO MI BUBAMARA!

"Madness in method, that is genius."
Frank Herbert
Avatar
poison
Savjetnik
 
Posts: 1845
Joined: ned tra 26, 2009 9:14 am
Location: middle of nowhere
Has thanked: 558 time
Have thanks: 260 time
Struka: engleski i njemački jezik

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby Gavran » sri svi 08, 2013 9:28 am

Nego, da pitam Bubamaru: nisi li upravo ti rekla da je stanje kod tebe ove godine katastrofalno, da učenici padaju u nesvijest kad odgovaraju i tako to?
U nama vrijeme se mijenja i svi su opet spremni da se bore za san
U nama vrijeme se mijenja, sa barikada reći ćemo
No pasaran
Avatar
Gavran
Site Admin
 
Posts: 4564
Joined: uto tra 21, 2009 3:07 pm
Location: Zagreb
Has thanked: 13 time
Have thanks: 402 time
Struka: Fizika

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby perislav » sri svi 08, 2013 10:11 am

Evo konkretnog primjera: predajem kuharima i konobarima, loš su razred, nije baš da ih povijest puno zanima. Rok za ispravak negativnih ocjena je bio 15.2., dotad se javilo ispraviti dvoje ili troje. Rok sam nažalost morao pomaknuti jer sam imao stručni ispit u to vrijeme, idući zadnji je bio 11.3. I to piše u dnevniku i tko god nije ispravio, upisano je u bilješke. Ostalo ih je devetero s neispravljenim. I nisam više spominjao ispravke, oni se nisu javljali, jesu neki koji su odgovorniji, oni su ispravljali testove drugog polugodišta. U utorak, dan prije 1. maja kaže njihova razrednica nama koji predajemo da zaključimo jedinice onima koji planiramo poslati na popravni. I fino smo taman taj dan imali i kako je planirano analizu pismene provjere znanja. I kaže im da nam je ostalo do kraja još samo deset sati, a kako imamo dvosate, znači vidimo se pet puta još. Zaključit ću jedinice danas onima koji imaju tri i više negativnih ocjena da znaju roditelji i da znaju oni i mogu sebi računati da smiju imati još jednu negativnu. Ni manje ni više, zaključio sam dvanaest negativnih ocjena. Oni su ostali u šoku, počeli plakati, civliti, moliti, drame raditi itd. Neću ih više pitati jer još imamo i novo gradivo pet sati raditi i onda samo ispitujem ostale učenike koji trebaju ispraviti i njih to novo gradivo. Rekao sam im da ne prave dramu jer da nisam danas te ocjene zaključio, ne bi nitko ništa ispravljao do zadnjeg dana, a zadnji dan, odnosno sat ne mislim nikoga ispitivati. Razrednica je samo pitala je li to konačno, i rekao sam da jeste, nema više promjena jer jednostavno ne stignem. I ne želim. U ovoj školi se stručna služba toliko ne miješa, i razrednici interveniraju jedino ako nekom nedostaje jedna ocjena za prosjek. Neke kolege čak zovu kući roditelje i upozoravaju ih da će učenici imati zaključenu negativnu ocjenu. Mislim da to nije moja dužnost, roditelji su trebali dolaziti na informacije, vidjeli su kakve su ocjene, trebalo je to ranije ispravljati. Cijelo im vrijeme govorim da su ocjene posljedice njihovog nerada, i da trebaju biti toga svjesni.

perislav has been thanked by:
perislav
Pripravnik
 
Posts: 58
Joined: čet sij 03, 2013 4:59 pm
Has thanked: 64 time
Have thanks: 13 time
Struka: Povijest i hrvatski jezik

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby bubamara » sri svi 08, 2013 2:13 pm

Gavran je napisao/la:Nego, da pitam Bubamaru: nisi li upravo ti rekla da je stanje kod tebe ove godine katastrofalno, da učenici padaju u nesvijest kad odgovaraju i tako to?


Točno, ali to ne pripisujem nezaključivanju ocjena na polugodištu, nego općem neradu, neodgovornosti roditelja pa onda i učenika i nizu drugih čimbenika.
"Ako leptir zamahne krilima u Pekingu, on može uzrokovati uragan na Floridi".

bubamara has been thanked by:
Avatar
bubamara
Ministar
 
Posts: 2885
Joined: pet ruj 18, 2009 6:03 pm
Location: zagreb
Has thanked: 439 time
Have thanks: 493 time
Struka: kemija

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby leeroy » sri svi 08, 2013 5:30 pm

perislav je napisao/la:Evo konkretnog primjera: predajem kuharima i konobarima, loš su razred, nije baš da ih povijest puno zanima. Rok za ispravak negativnih ocjena je bio 15.2., dotad se javilo ispraviti dvoje ili troje. Rok sam nažalost morao pomaknuti jer sam imao stručni ispit u to vrijeme, idući zadnji je bio 11.3. I to piše u dnevniku i tko god nije ispravio, upisano je u bilješke. Ostalo ih je devetero s neispravljenim. I nisam više spominjao ispravke, oni se nisu javljali, jesu neki koji su odgovorniji, oni su ispravljali testove drugog polugodišta. U utorak, dan prije 1. maja kaže njihova razrednica nama koji predajemo da zaključimo jedinice onima koji planiramo poslati na popravni. I fino smo taman taj dan imali i kako je planirano analizu pismene provjere znanja. I kaže im da nam je ostalo do kraja još samo deset sati, a kako imamo dvosate, znači vidimo se pet puta još. Zaključit ću jedinice danas onima koji imaju tri i više negativnih ocjena da znaju roditelji i da znaju oni i mogu sebi računati da smiju imati još jednu negativnu. Ni manje ni više, zaključio sam dvanaest negativnih ocjena. Oni su ostali u šoku, počeli plakati, civliti, moliti, drame raditi itd. Neću ih više pitati jer još imamo i novo gradivo pet sati raditi i onda samo ispitujem ostale učenike koji trebaju ispraviti i njih to novo gradivo. Rekao sam im da ne prave dramu jer da nisam danas te ocjene zaključio, ne bi nitko ništa ispravljao do zadnjeg dana, a zadnji dan, odnosno sat ne mislim nikoga ispitivati. Razrednica je samo pitala je li to konačno, i rekao sam da jeste, nema više promjena jer jednostavno ne stignem. I ne želim. U ovoj školi se stručna služba toliko ne miješa, i razrednici interveniraju jedino ako nekom nedostaje jedna ocjena za prosjek. Neke kolege čak zovu kući roditelje i upozoravaju ih da će učenici imati zaključenu negativnu ocjenu. Mislim da to nije moja dužnost, roditelji su trebali dolaziti na informacije, vidjeli su kakve su ocjene, trebalo je to ranije ispravljati. Cijelo im vrijeme govorim da su ocjene posljedice njihovog nerada, i da trebaju biti toga svjesni.


Mogu zamsliti situaciju i sve je to u redu, ali....ja ne bih ništa zaključivao (pisao u imenik tj. zaokruživao) jer de facto oni imaju pravo "ispravljanja" ocjene do zadnjeg sata. To što je realno stanje da neće popraviti ocjenu i što ti nemaš vremena je druga stvar - ne moraš ih pitati ako ne stigneš (svaki sat kad se jave da odgovaraju, kažeš da nemaš vremena, kao što stanje i jeste), ali da ne ispadne da zbog takve formalnosti bude problema ako ti netko zove inspekciju.
Rađe čekaj do zadnjeg sata i onda im zaokruži te jedinice, a ako ti ostane vremena možeš ih slobodno i ispitati - sigurno neće znati za dovoljan.
"Živimo u vrijeme u kojem razdor između vrhunske znanosti i masovnog neznanja nikad nije bio veći."
(Tvrtko Švob)

leeroy has been thanked by:
Avatar
leeroy
Savjetnik
 
Posts: 1387
Joined: pet lis 08, 2010 10:44 am
Has thanked: 132 time
Have thanks: 181 time
Struka: biologija

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby perislav » sri svi 08, 2013 7:49 pm

leeroy je napisao/la: Mogu zamsliti situaciju i sve je to u redu, ali....ja ne bih ništa zaključivao (pisao u imenik tj. zaokruživao) jer de facto oni imaju pravo "ispravljanja" ocjene do zadnjeg sata. To što je realno stanje da neće popraviti ocjenu i što ti nemaš vremena je druga stvar - ne moraš ih pitati ako ne stigneš (svaki sat kad se jave da odgovaraju, kažeš da nemaš vremena, kao što stanje i jeste), ali da ne ispadne da zbog takve formalnosti bude problema ako ti netko zove inspekciju.
Rađe čekaj do zadnjeg sata i onda im zaokruži te jedinice, a ako ti ostane vremena možeš ih slobodno i ispitati - sigurno neće znati za dovoljan.


Ocjene su upisane sa strane i zaokružene olovkom, tako je razrednica rekla da napravimo. Znam, čeka me sad s njima natezanje do kraja godine, osobito s onima koji će imati tri negativne ocjene.
perislav
Pripravnik
 
Posts: 58
Joined: čet sij 03, 2013 4:59 pm
Has thanked: 64 time
Have thanks: 13 time
Struka: Povijest i hrvatski jezik

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby nemo » čet svi 09, 2013 1:53 pm

aurora je napisao/la:Od ukupno 210 anketiranih učenika, samo ih 22 nije popustilo zbog nezaključivanja ocjena na polugodištu. Neki vuku negativne ocjene još iz listopada prošle godine i, kažu, niti se ne sjećaju što trebaju ispraviti, piše HRT.


po onome što sam vidio iz priloga na HRT-u, na bazi te ankete i priloga općenito ne bih donosio nikakve zaključke, ni za ni protiv. dali su samo informaciju o veličini uzorka koja je u cijeloj priči manje važna (iako broj je malen), ništa o tome kako su odabrani klinci za anketu. s obzirom da ovdje na forumu očito mišljenja nisu sva za jednu stranu, ja bih štoviše zaključio da je prilog iz HRT-a pristran, a novinarsku anketu ionako ne bih uzimao kao relevantan izvor podataka za donošenje ikakvih važnih zaključaka. pitanje ostaje samo da li će MZOS napraviti analizu jednom kad ocjene stvarno i budu zaključene, pošto preko e-matice može lako napraviti analizu na cijeloj populaciji.

moje ograničeno iskustvo je da nikog nisam morao ganjati za ispravke. pošto sam počeo predavati s početkom polugodišta svi učenici sa nekim negativnim ocjenama su mi se javili odmah prvi sat za ispravke, makar ih ima svakakvih. s druge strane škola je u eksperimentalnom programu e-dnevnika te sam uočio da roditelji očigledno koriste mogućnost stalnog informiranja. učenici za svaku ocjenu moljakaju da je unesem što prije, tako da bi to mogao biti razlog zašto nitko ne zaboravlja na negativne ocjene. a kako nova akcija Vlade obećaje da će uskoro svatko iz svog doma moći provjeravati ocjene svoje djece ne bi me čudilo da to u roku od godine dana stvarno i zaživi. (p.s. ti e-dnevnici bi mogli biti tema za sebe).
nepismen daktilografu diktirao
Nemo
Avatar
nemo
Mentor
 
Posts: 474
Joined: sri svi 27, 2009 11:41 am
Location: Varaždin
Has thanked: 31 time
Have thanks: 25 time
Struka: fizika i informatika

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby Gavran » čet svi 09, 2013 2:06 pm

Samo da napomenem (opet) da uzorak od 200 ljudi znači moguću statističku grešku do 7% (kaže Dejan Vinković, a ja mu vjerujem). Što se tiče svega ostalog, da, pitanje je kakva je metodologija uzorka, što je točno pitano, na koji način, jesu li odgovori sugerirani i tako dalje. Sve to stoji. No, ono čemu definitivno neću vjerovati je analiza koju će napraviti MZOS na temelju zaključenih ocjena jer, kao što ih je nekoliko već reklo, znamo kako se ocjene zaključuju i navlače i pogotovo kako će se sada zaključivati i navlačiti. To je glavni razlog zašto već godinama arlaučem o prijemnim ispitima ua srednje škole.

No, ono što je ispalo dobro s ovim prilogom je što se počelo pričati o tome i što su neki ljudi rekli da se u njihovim razredima zbog nezaključivanja ocjena uči radi manje. Po anketi koju je stavio Šime na FBu (uzorak ~20) njih trećina, ako to ikome išta znači.
U nama vrijeme se mijenja i svi su opet spremni da se bore za san
U nama vrijeme se mijenja, sa barikada reći ćemo
No pasaran
Avatar
Gavran
Site Admin
 
Posts: 4564
Joined: uto tra 21, 2009 3:07 pm
Location: Zagreb
Has thanked: 13 time
Have thanks: 402 time
Struka: Fizika

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby aurora » sub svi 11, 2013 5:51 pm

Ma, imam ja doma jedan uzorak, jest da je malo mršav, ali meni je taj najreprezentativniji i najrelevantniji i sasvim dovoljan.
Tom mom uzorku bi bilo lakše pojmiti pojam vremena i trajanje školske godine da je BILO ocjena na polugodištu. Štoviše, nama bi trebalo svako malo da se zaključuju ocjene, a ne samo na polugodištu.
I meni bi kao roditelju tog mog domaćeg statističkog uzorka bilo lakše postići uvjerljivost nastupa dok držim motivirajuće govore kad bih u rukama kao materijalni dokaz imala izvješće sa zaključnim ocjenama.
Kao učitelju, lakše mi je da ne zaključujem ocjene, jedna briga manje. (Da se mene pita, uopće se ne bi zaključivalo nego bi se opisivalo, u RN . ) Ali, kao roditelju, dobro bi mi došlo.
To što spominješ, gavrane, natezanje i iskamčivanje i navlačenje, to mi nije dovoljno dobar razlog nezaključivanja ocjena na polugoditštu.
aurora
Mentor
 
Posts: 536
Joined: ned lis 25, 2009 11:41 pm
Has thanked: 87 time
Have thanks: 89 time
Struka: razredna nastava

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby nemo » ned svi 12, 2013 12:14 pm

Gavran je napisao/la:Samo da napomenem (opet) da uzorak od 200 ljudi znači moguću statističku grešku do 7% (kaže Dejan Vinković, a ja mu vjerujem). Što se tiče svega ostalog, da, pitanje je kakva je metodologija uzorka, što je točno pitano, na koji način, jesu li odgovori sugerirani i tako dalje. Sve to stoji. No, ono čemu definitivno neću vjerovati je analiza koju će napraviti MZOS na temelju zaključenih ocjena jer, kao što ih je nekoliko već reklo, znamo kako se ocjene zaključuju i navlače i pogotovo kako će se sada zaključivati i navlačiti. To je glavni razlog zašto već godinama arlaučem o prijemnim ispitima ua srednje škole.


Dejan je u pravu, ali u društvenim istraživanjima sve sa greškom većom od 5% se smatra škartom, osim ako imaš neku populaciju koju je grozno nepraktično uzorkovati. školska djeca to nisu. sve što se koristi za iole važne analize bi trebalo imati uzorak od 600+. prosječna anketa koja se radi za testiranje nekog proizvoda ima slučajno uzorkovanih ~1000 ispitanika, tj. statističku grešku od oko 4% i barem djelomično ok način uzorkovanja (može i bolje od običnog slučajnog). a o kontroliranju varijabli u ovom slučaju ne bih ni počinjao, otprilike isto kao i za procjenu uspješnosti zdravstvenog odgoja živo me interesira kako itko može uspoređivati efekte kad ne postoje ni tako nužni elementi poput testne i kontrolne skupine.

ova rasprava se neće dobiti znanstvenom analizom zato što ne postoji neki osnovni preduvjeti da se skupe ozbiljni podatci. da ministarstvo oslobodi bazu podataka koja čini e-maticu (samo bez osobnih podataka učenika) svašta bi se moglo vidjeti. no nisu dosad, pa ne vjerujem da će se to dogoditi u budućnosti.

Gavran je napisao/la:No, ono što je ispalo dobro s ovim prilogom je što se počelo pričati o tome i što su neki ljudi rekli da se u njihovim razredima zbog nezaključivanja ocjena uči radi manje. Po anketi koju je stavio Šime na FBu (uzorak ~20) njih trećina, ako to ikome išta znači.


istina, što barem upućuje da je situacija otišla na lošije, ali HRTova anketa je tvrdila 90% učenika i to je bila osnova argumenta ovdje. nije da su ljudi ovdje tvrdili da nitko od učenika nema lošije ocjene zbog nezaključivanja na polugodištu. očito ima i takvih ako ljudi u svojim razredima vide da se to dešava, nije da ne vjerujem (iako baš me zanima koliko je ljudi stvarno prošlo kroz sve ocjene zadnjih N godina i radilo usporedbu uz maksimalan trud da isključe ostale faktore), ali nije isto tvrditi 90% i 33% (btw u Šiminoj anketi su se javljali nastavnici pa je ovih 33% posto zapravo gornja granica za srednjoškolske učenike).

i još teže je tvrditi da će dugoročno trend biti isti takav ili gori. najgore je primarno to što nitko ovdje ne može tvrditi da će se desiti ovo ili ono, a MZOS je grlom u jagode sproveo promjenu na cijeloj generaciji učenika na osnovi osjećaja za feeling. da je MZOS napravio studiju na eksperimentalnoj populaciji kroz 4 godine, pa se vidjelo da je početni efekt to da dio učenika "olabavi" no da se dugoročno učenici manje ponašaju kao ovisnici o ocjenama i nastavnici imaju manje posla nitko se ne bi bunio. no jel, planiranje i testiranje nije nešto što je ijednom čelništvu MZOS-a išlo od ruke. ovom pogotovo, eksperimentalni program zdrastvenog odgoja na cijeloj populaciji je sličan primjer gdje će podatci o provođenju biti POTPUNO bezvrijedni zbog jednostavne činjenice da nema testne i kontrolne skupine.
nepismen daktilografu diktirao
Nemo
Avatar
nemo
Mentor
 
Posts: 474
Joined: sri svi 27, 2009 11:41 am
Location: Varaždin
Has thanked: 31 time
Have thanks: 25 time
Struka: fizika i informatika

Re: da vratimo zaključivanje ocjena na polugodištu?

Postby estera » sri svi 29, 2013 11:46 am

Nije problem u zaključivanju ili nezaključivanju ocjena.
Problem je
u lošem pravilniku o ocjenjivanju i kriterijima vrednovanja
u petljanju svih (sa svih instanca) u svaku ocjenu koju učenik zasluži, pa i u zaključnu
u izvješćima u koja smo morali za svaki roditeljski prepisivati ocjene - onako kako je u imeniku, i to RUKOM (umjesto polugodišnjega izvješća)
Da su navedeni problemi riješeni, bilo bi sasvim svejedno zaključuju li se ocjene na polugodištu ili ne.
Ovako, mislim da je svima teže, i učenicima i nastavnicima.
estera
Pripravnik
 
Posts: 55
Joined: sri svi 29, 2013 9:11 am
Has thanked: 0 time
Have thanks: 15 time
Struka: Hrvatski jezik

Previous

Return to Hrvatska - zemlja znanja

Who is online

Trenutno korisnika/ca: / i 0 gostiju.

suspicion-preferred