Welcome
Dobrodošli na Forum za nastavnike i učitelje!

Nejednakost ocjena

Rasprave o nastavnom procesu - kako to radite, kako rješavate probleme, koje probleme ne možete riješiti.

Moderators: Gavran, some1

Nejednakost ocjena

Postby divanek » ned lis 18, 2009 3:17 pm

Meni nije jasno zašto većini nastavnika nisu sve ocjene jednako vrijedne? Kako se onda određuje konačna ocjenu? Otprilike, ili ima neka formula? Kako objasniti roditeljima i učenicima da nisu sve ocjene iste? Zašto se ne učine istima? Recimo da se četvorka iz zalaganja daje za otprilike istu količinu truda ili znanja koja je potreba za četvorku iz pisane provjere.
Jesu li vama sve ocjene koje ste podijelili iste ili su neke važnije od drugih, ili neke uopće ne gledate? Oni koji ocjene iz zalaganja gledaju samo ako su ostale ocjene na granici pitnje: Kako ćete to izvesti ako novi pravilnik o ocjenjivanju stupi na snagu u obliku kakvom je najavljeno u novinama, tj. da zaključna ocjena ne smije biti manja od aritmetičke sredine svih ocjena?
Avatar
divanek
Mentor
 
Posts: 758
Joined: čet svi 14, 2009 8:36 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 61 time
Struka: matematika

 

Re: Nejednakost ocjena

Postby poison » ned lis 18, 2009 3:43 pm

ja sam u ocjene iz zalaganja upisivala zadaće (jedinice za nepisanje, petice za redovito pisanje), te znala pribilježiti petice učenicima koji se stvarno trude, ali im baš i ne ide (ono, dam mu trojku iz znanja, jer je to, objektivno za trojku, ali dodam i peticu iz zalaganja, za razliku od onoga tko je pokazao istu količinu znanja, ali nije se trudio). učenicima sam to objasnila na početku, neke stvari još koji puta ponovila u hodu, roditeljima na kolektivnim informacijama (u školi imamo "dan otvorenih vrata" svaki mjesec). ocjene iz zalaganja su spuštale konačnu ocjenu ako su bile kronično loše, ili ju dizale ako su konstantno bile dobre.
ove godine sam preventivno, zbog "prijetnje" novog pravilnika, izbacila rubriku zalaganja. zadaće upisujem pod pismeno izražavanje, a što se tiče ovih "trudi se ali mu baš ne ide", tu stavljam bilješke sa strane, i na osnovu njih ću postupati jednako kao da sam to isto upisala u zalaganje.
SVI SMO MI BUBAMARA!

"Madness in method, that is genius."
Frank Herbert
Avatar
poison
Savjetnik
 
Posts: 1931
Joined: ned tra 26, 2009 9:14 am
Location: middle of nowhere
Has thanked: 590 time
Have thanks: 280 time
Struka: engleski i njemački jezik

Re: Nejednakost ocjena

Postby some1 » ned lis 18, 2009 5:02 pm

Ocjene iz zalaganja idu ovakvom nekakvom gradacijom (kod mene):

* 1 - ne trudi se i ometa nastavu
* 2 - ne trudi se
* 3 - trudi se, ali mu ne ide
* 4 - trudi se samo ono što mora
* 5 - samoinicijativni učenik, iznimno se trudi

Mislim da je onda jasno da će učenik koji ima recimo 3 iz matematike rijetko kada dobiti 5 iz zalaganja, premda nije nemoguće. Doduše, ocjenama iz zalaganja se ne volim razbacivati da ne bi došao u situaciju da mi itko ide računati aritmetičku sredinu i prigovarati za zaključnu ocjenu. ITKO = roditelj, ravnatelj, ......... you name it! Bez obzira što u sadašnjem pravilniku piše da zaključna ocjena nije aritmetička sredina, uvijek se nađe neki biserasti roditelj koji šeće okolo sa kalkulatorom u ruci i misli da može/zna bolje.

Inače, jedan moj kolega je složio za svoj predmet (geografiju) formulu. Ide ovako nekako (nisam 100% siguran da ide baš ovako)....

Ocjena na kraju godine = (0.5*u+0.4*p+0.1*zd)/3

Gdje je u = suma ocjena sa usmenog ispitivanja, p = suma ocjena sa pismenog ispitivanja, a zd = suma ocjena iz domaćih zadaća i zalaganja. Učenicima je objasnio pravila igre na samom početku i to je to. Jasno je onda da mu u ukupnoj ocjeni ocjena sa usmenih ispitivanja sudjeluje 50%, ocjene sa pismenog 40%, a ocjene iz doćaih zadaća i zalaganja 10%. Naravno, svatko si može prilagoditi kako njemu paše.
...to boldly go where no man has gone before...
some1
Site Admin
 
Posts: 1483
Joined: sri tra 22, 2009 10:59 pm
Location: Zagreb
Has thanked: 19 time
Have thanks: 93 time
Struka: matematika i informatika

Re: Nejednakost ocjena

Postby elarac » ned lis 18, 2009 7:36 pm

Ne razbijam si glavu zbog toga. Upravo sam zbog velike neobjektivnosti tih ocjena izbacila rubriku "zaslaganje" i sada imam samo dvije rubrike (sastavnice) i to Usvojenost sadržaja i Primjena znanja.
Avatar
elarac
Savjetnik
 
Posts: 1667
Joined: ned tra 26, 2009 11:52 pm
Has thanked: 77 time
Have thanks: 51 time
Struka: matematika

Re: Nejednakost ocjena

Postby sole » ned lis 18, 2009 9:13 pm

U višim razredima O.Š. postoje samo 4 rubrike za strani jezik, na svu sreću (jedino što "sa strane" imamo prilično malo prostora) i sve te 4 rubrike jednako su mi važne, a recimo moja kolegica najviše gleda ocjene u rubrici jezične zakonitosti gramatika što meni osobno i nije baš jasno budući da su ostale 3 rubrike (razumijevanje, govorne sposobnosti i sposobnost pismenog izražavanja) za jezik vrlo važne...ali eto, 100 ljudi, 100 ćudi
A teacher is a very special person who uses his or her creativity and loving, inquiring mind to develop the rare talent of encouraging others to think, to dream, to learn, to try, to do!
Avatar
sole
Mentor
 
Posts: 695
Joined: čet ruj 03, 2009 2:03 pm
Has thanked: 14 time
Have thanks: 32 time
Struka: strani jezici

Re: Nejednakost ocjena

Postby some1 » ned lis 18, 2009 10:05 pm

Je, a mi smo recimo u ex školi imali primjer nastavnika koji je koristio 3 rubrike. I to na način da bi dvije (koje su bili nekakvi pokusi i primjena znanja) bili ispisani sa 7-8 trojki i četvorki. Usmeno ispitivanje kod tog nastavnika ne postoji, samo pismeni koji se piše jedan put u polugodištu i isključivo na temelju toga zaključuje ocjenu. Pa smo imali nebuloznu situaciju u kojoj je učenica imala 8 trojki i četvrki iz primjene znanja, 1 jedinicu iz pismenog i RUŠIO ju je! Uz to u rubriku sa strane nije upisivao ništa smisleno.
...to boldly go where no man has gone before...
some1
Site Admin
 
Posts: 1483
Joined: sri tra 22, 2009 10:59 pm
Location: Zagreb
Has thanked: 19 time
Have thanks: 93 time
Struka: matematika i informatika

Re: Nejednakost ocjena

Postby sole » pon lis 19, 2009 2:17 pm

na kraju se i ocjenjivanje i zaključivanje svodi na osobnu procjenu. Imali smo jednom na aktivu zanimljivu radionicu na kojoj smo svi dobili isti sastav koji je trebalo ocijeniti. Bilo je svega od dvojki do četvorki, jedna jedinica i ono u čemu smo se svi složili, nije bilo niti jedne petice. Voditeljica radionice je dala četvorku,a zatim i tablicu po kojoj je ona ocjenjivala i napomenula da bi svi mi tako trebali raditi kako bi se ujednačile ocjene. Ja sam taj isti sastav ocjenila trojkom i uopće ne primjenjujem njenu tablicu kad ispravljam zadaćnice jer mi se te njene ideje ne sviđaju.
A teacher is a very special person who uses his or her creativity and loving, inquiring mind to develop the rare talent of encouraging others to think, to dream, to learn, to try, to do!
Avatar
sole
Mentor
 
Posts: 695
Joined: čet ruj 03, 2009 2:03 pm
Has thanked: 14 time
Have thanks: 32 time
Struka: strani jezici

Re: Nejednakost ocjena

Postby some1 » pon lis 19, 2009 2:40 pm

Ček, ta voditeljica je VAMA svima sugerirala kako da ispravljate? Kao da nemate vlastite glave nego ste glupe ovce koje samo čekaju da im pastir kaže kako će. Mrzim takve nadobudne idiote!
...to boldly go where no man has gone before...
some1
Site Admin
 
Posts: 1483
Joined: sri tra 22, 2009 10:59 pm
Location: Zagreb
Has thanked: 19 time
Have thanks: 93 time
Struka: matematika i informatika

Re: Nejednakost ocjena

Postby sole » pon lis 19, 2009 3:38 pm

da, točno tako. Ona je napravila svoj model i podjelila ga svima. nije bilo ni rasprave na temu. to smo dobili i ajde sad svi tako ispravljajte. Ja sam tu tablcu bacila u smeće
A teacher is a very special person who uses his or her creativity and loving, inquiring mind to develop the rare talent of encouraging others to think, to dream, to learn, to try, to do!
Avatar
sole
Mentor
 
Posts: 695
Joined: čet ruj 03, 2009 2:03 pm
Has thanked: 14 time
Have thanks: 32 time
Struka: strani jezici

Re: Nejednakost ocjena

Postby some1 » pon lis 19, 2009 7:57 pm

Wow, drugi put joj reci da ćeš je ti osobno predložiti za zvanje savjetnika jer je upravo dobila 6 bodova time što je unaprijedila nastavu svih vas. :roll:
...to boldly go where no man has gone before...
some1
Site Admin
 
Posts: 1483
Joined: sri tra 22, 2009 10:59 pm
Location: Zagreb
Has thanked: 19 time
Have thanks: 93 time
Struka: matematika i informatika


Return to U učionici

Who is online

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.

cron
suspicion-preferred