Welcome
Dobrodošli na Forum za nastavnike i učitelje!

Da li sam i ja roditelj Adams???

Sigurno ste ih susreli. Njihovo dijete je uvijek u pravu. Njihovo dijete je najbolje, najpametnije, najnajnaj...

Moderators: Gavran, some1

Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby rod01 » ned srp 26, 2015 8:42 pm

Pozdrav svima,

ni sam ne znam što da radim ni kako da se postavim,ne znam čak ni da li sam u pravu i trebam li reagirati. Ako da,kako???
Pa rekoh obratit ću se ljudima iz struke čisto poradi savjeta.

Dakle radi se o djetetu koje je upravo završilo 6. razred OŠ,dijete je odlican učenik od 1.-4. razreda (5,00) u 5. razredu povijest i zemljopis zaključeno 4,ostalo sve 5 i problem nastaje u šestom razredu uz sve ostale predmete koji su zaključeni 5,povijest je i dalje 4 dok je zemljopis zaključena TROJKA.

E sad,meni kao roditelju i ne smeta toliko ta trojka jer dijete očito pokazuje interes za prirodne,a ne društvene predmete što je i razrednik primjetio.
Razrednik je upravo iz povijesti i dijete i iz povijesti i iz zemljopisa kontrolne i usmene redovito dobiva ocjene između 4 i 5,s tim da ove godine zemljopis je bilo i trojki,malo ću podrobnije o tome kasnije i vjerujte mi da mi se razrednik gotovo opravdavao prošle godine što je zaključio 4 ali da za 5 treba znati malo više,uglavnom dijete nauči što treba,nema interesa za ta dva predmeta i ne nauči detalje ili ono što nastavnik traži za veću ocjenu i po meni čak ne zaslužuje zaključno 5,sve u redu,ali trojka i na koji način je ipak malo razočaravajuće i to za dijete.

Dodat ću i da je dijete redovit sudionik školskih i županijskih natjecanja iz raznih predmeta(matematika,hrvatski,engleski,tehnički..) te da je primjerenog vladanja,štoviše većina nastavnika hvali pa čak i simpatizira dijete.

A sada malo o načinu do kojeg smo stigli do zaključne trojke iz zemljopisa.
Dakle i sam sam bio učenik i znam da postoje nastavnici kojima su svi učenici jednaki,oni koji imaju svoje favorite,oni koji će na ukupan dojam dignuti ocjenu(vladanje,zalaganje,ostale ocjene i prosjek..),postoje i oni koji nekog učenika ne simpatiziraju pa će kod njega uistinu morati zaraditi svoju ocjenu pošteno ali u svom školovanju nisam sreo nastavnika koji bi učeniku namjerno rušio ocjenu.
Ne kažem da je to ovdje slučaj,no suze mog djeteta su stvarne kao i strah koji kao roditelj primjetim na djetetu kada je dan od zemljopisa.

Svoje dijete odgajam tako da se ne bahati i ne raspravlja s nastavnicima već da svoju ocjenu zasluži,ako mu je što krivo neka prešuti i kaže doma pa ćemo mi razgovarati s razrednikom.

Uglavnom početkom školske godine dijete je zbog ozljede propustilo dva tjedna nastave,prvi sat po povratku u školu iz zemljopisa je dobila da piše kontrolni koji je propustila i dobila 2,sljedeći sat usmeni 3,radna 2. Kod svih ostalih nastavnika dobila je 7-15 dana da napiše zaostali kontrolni i usmeno odgovara a u tom vremenu su je i na satovima uputili u ono što su radili.

Dijete je pokušalo ispraviti ocjenu,no nikada se nije našlo vremena.

Ajde prešutjeli smo,ima kroz godinu dovoljno ocjena dogurat ćemo do te četvorke nećemo dizati frku.
Onda je odmicala godina kontrolni,usmeni,radna uglavnom 4,4,5 ili 5,4,4(rijetko kad 3),uglavnom iz usmenog nikad 5 jer dijete tvrdi da je ispituje dok ne nađe nešto što ne zna,dok ostali odlikaši dobiju 2-3 pitanja(osnovna) i dobiju ocjenu.
Iz radne bilježnice nikad 5 iako je uvijek riješena,jednom je valjda 3 mm pogrešno obojala tropski pojas,tako joj je rečeno.

I onda predzadnji kontrolni jer ipak uz loš prvi ispit i usmeni ocjene su čista četvorka,navodno je učenik ispred mog djeteta prepisivao a to je bio razlog da tom učeniku i mom djetetu oduzme kontrolni,djete je kontrolni čak i dobilo 2 i onda standardna priča javljanje za ispravak no do kraja godine se nije našlo vremena za dijete i eto nam trojke.

Ovo je samo kratka verzija,tu su još i oni sitni detalji koje mi dijete kaže,recimo kad se preko sata nešto pita i dijete digne ruku nikad ne pita moje dijete,no ako ne digne ruku obavezno je prozvano iako su se drugi javili da odgovore.
U bilješkama iz tog predmeta ništa ali ama baš ništa ne piše u napomenama ni rezultati ispita,ni zalaganje ama baš ništa tako da mi ni razrednik jednostavno ništa ne može kazati postoji li kakav problem. Kod svih ostalih predmeta pišu rezultati testova,usmenih,zalaganje,zapažanja nastavnika itd...

Uglavnom meni kao roditelji nije čak toliko ni bitna ta trojka,no suze i strah od tog predmeta su nešto što moje dijete ne mora niti će trpjeti.
Uz sve navedene karakteristike i uspjehe djeteta,s kojim je uistinu lako za raditi zar nije neuspjeh nastavnika da mu takvo dijete ima ocjenu ispod svog prosjeka i mogućnosti,pa sve i da postoji problem s djetetom trebalo bi ga animirati a ne uništavati.
Na kraju krajeva ni sama zaključna ocjena dugoročno gledano nije zanemariva,jer dijete zbog toga gubi dijeliće bodova za upis i zbog nekog takvog cijeli djetetov život može biti pogrešno usmjeren.

Obzirom da ni supruga ni ja nismo konfliktni jedino o čemu smo,u biti još razmišljamo je promjena škole.
Znam i vjerujem da se problem može riješiti i unutar ove škole no ima li smisla gubiti vrijeme i živce zbog nekoga na čijoj je strani zakon i sustav,trebam li i sebe i dijete dovoditi do situacija da odgovara pred komisijama i još dvije godine da strepi od zemljopisa??

Svaki odgovor i stručni savjet su dobrodošli jer uistinu ne znamo što da radimo i kako da se postavimo. Poštujemo nastavnike i školu kao obrazovni sustav no roditelji smo i volimo svoje dijete i želimo ga zaštititi.

rod01 has been thanked by:
rod01
 
Posts: 7
Joined: pon lip 29, 2015 1:32 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 1 time
Struka: Ne radim u školi.

 

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby Gavran » ned srp 26, 2015 11:38 pm

Ovo "suze i strah" ne razumijem. Suze i strah zbog trojke? Ne mislite li da je netko pogrešno posložio prioritete u životu? Ako učitelj ne maltretira dijete, ne iživljava se, čemu "suze i strah"? Od trojke? Dajte molim vas...

Što se tiče same ocjene, ako zaista niste zadovoljni ocjenom - a uvijek je moguće da je nastavnik pogriješio - sustav je predvidio mogućnost komisijskog ispita koju mnogi koriste.

I ništa nije dalje od istine nego tvrdnja da je na učiteljskoj strani i zakon i sustav. Kažete "i sam sam bio učenik". Onda znate kako je izgledala škola tada, a kako danas, koja prava su učenici imali prije 20 godna, a koja prava imaju danas. Isto - i još više - vrijedi i za obaveze.
U nama vrijeme se mijenja i svi su opet spremni da se bore za san
U nama vrijeme se mijenja, sa barikada reći ćemo
No pasaran
Avatar
Gavran
Site Admin
 
Posts: 4728
Joined: uto tra 21, 2009 3:07 pm
Location: Zagreb
Has thanked: 16 time
Have thanks: 424 time
Struka: Fizika

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby rod01 » pon srp 27, 2015 12:44 pm

Suze su zbog ocjene da,ne zato što ja kao roditelj želim više već zato što dijete nije zadovoljno tom ocjenom,suze su bile i zbog oduzetog testa iako dijete tvrdi da ništa nije napravilo.
Starh je od nastavnika,ne nastavnik ne maltretira dijete samo komentira svaki put kad nešto ne odgovori ili u onim situacijama kada se ne javi na satu za nešto odgovorit iako se drugi jave moje dijete zna da će biti prozvano i da će biti neki komentar,da li je to maltretiranje i iživljavanje uistinu ne znam no ostavlja vidljive posljedice na dijete.

Ovo o posloženim prioritetima u životu nisam shvatio na koga bi se odnosilo.Ako je na nas roditelje uistinu nam prioritet nije ocjena djeteta u školi no njegova zaštita svakako jest,a to ne vjerujem da je pogrešan prioritet.
Ako se pak odnosilo na dijete nema mi smisla,jer bi prioritet učenika i trebao biti što bolja ocjena,a ako je to pogrešno posložen prioritet onda bi ih tome trebali u školi podučiti.

Nekako sumnjam da se pogrešan prioritet odnosio na nastavnika i upravo zbog ovakvog vašeg odgovora nekako mi se nazire u kojem smjeru bi krenula borba (s vjetrenjačam) ako se zauzmem za svoje dijete.

Za kraj samo moje dijete ne koristi nikakva prava,niti mu mi kao roditelji pravdamo dan izostanka da bi nešto izbjeglo ili se pripremilo za nešto,obveze izvršava uredno,ali naravno uvijek je lakše okriviti dijete ili roditeljske ambicije.

Naveo sam cijelokupno ponašanje nastavnika prema djetetu,bez zabilješki i zapažanja tijekom cijele godine a u odgovoru je smo samodijete i ja roditelj preispitani,nikako ne nastavnik.

U svakom slučaju hvala i ovakav odgovor je bio vrlo koristan.
rod01
 
Posts: 7
Joined: pon lip 29, 2015 1:32 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 1 time
Struka: Ne radim u školi.

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby rod01 » pon srp 27, 2015 3:45 pm

Obzirom da i privatno i poslovno detaljno analiziram sve životne situacije i rijetko kad donosim odluke u afektu pokušat ću iznijeti još detalja i o meni kao roditelju i o djetetu kao učeniku,jer mi nikako nije leglo ono o "posloženim prioritetima" kao i čuđenje zbog suza 12-godišnjakinje zbog ocjene koju misli da ne zaslužuje. Moguće da većini škola ne predstavlja ništa bitno ili da ne bi trebala biti išta bitno,barem se tako da naslutiti iz odgovora,no odrasli ljudi plaču zbog poraza voljenog kluba,pa ne znam čemu čuđenje zbog suza djeteta kojem je stalo do ocjene. Djete,pubertet,prioritet mu je škola,da moguće da je to danas uistinu čudno.

Uglavnom,u šest godina školovanja od ukupno 18 roditeljskih sastanaka supruga ili ja smo bili na njih 17,iako su ti roditeljski više formalni i tehničke prirode na njih odlazimo iz odgovornosti prema djetetu i poštovanju prema razredniku.
Redovito odlazimo na primanja svakih 3-4 tjedna i kroz školsku godinu uvijek je tu istih 7-8 roditelja,no pred kraj godine bude prilicna gužva pretpostavljam da sami znate zbog čega i zašto je odjednom gužva,a mi nikada ama baš nikada na primanje nismo išli u zadnja dva tjedna,dakle treči tjedan prije kraja škole pogledamo ocjene,pretpostavimo s razrednikom zaključne ocjene i pozdravimo jer uopće ne želimo svojim dolaskom u zadnjim tjednima stvoriti iti privid mogućeg utjecaja na ocjenu.Koju ocjenu je do tada zaslužilo tu će i dobiti i u pravilu je tako,ovdje sam upravo zbog iznimke.
Nikada ama baš nikada nismo prigovarali na nijednu ocjenu,ne poznajemo niti smo tražili ikada razgovore s predmetnim profesorima jer držimo da za sve probleme tu je razrednik kao prva i najvažnija instanca. A vjerujte mi da me i drugi predmetni profesori djeteta znaju na hodniku zaustaviti i pohvaliti dijete.

Početkom 5. razreda koji je nekakv prijelaz bilo je standardnih dječjih pokušaja manipulacija jer do tad su imali učitelja na kojeg su naučili a sada je odjednom bilo 12 različitih nastavnika od kojih su se mnogi,po meni potpuno razumljivo, odmah u startu postavili malo strože da uspostave red pa su krenule standardne dječje pritužbe ovaj ovakav,onaj onakav no mi kao roditelji nismo dopustili svom djetetu da traži izgovore,već da uči,ne suprotstavlja se nastavnicima,bude pristojno i trudi se i da će sve do polugodišta biti u redu i tako je i bilo sa svim osim sa zemljopisem i to traje od tada.

Uz uzorno vladanje i odlićne ocjene,dijete nikad nije pa mislim ni upozoreno na satu(osim na zemljopisu) a kamoli da ima kakvu odgojnu mjeru,svi ga hvale od domara i čistačica do psihologa i ravnatelja jer je naučeno da starije mora poštovati bez obzira na društveni status,nema nijednog neopravdanog izostanka,na primanja me nikada nije zatekla nijedna ocjena za koju ne znamo jer se dijete nas ne boji i sve pa i poneke lošije ocjene nam bez problema i straha kaže i zašto da ja ne vjerujem svojem djetetu da u odnosu s tim nastavnikom nešto nije u redu,a to traje dvije godine,pa nisam valjda odgojio monstruma koji je u stanju dvije godine žaliti se i lagati na nastavnika radi ocjene???

Već u više navrata smo razmišljali skrenuti razredniku pažnju na situaciju s tim nastavnikom,no uvijek računamo strpi se,potrudi se sve će doći na svoje no ne ide nabolje.Problem je bio i što su u 6. razredu dobilu zamjenskog razrednika(razrednik iz 5.-og je na porodiljnom) pa si računamo mladi je nastavnik na zamjeni dok je nastavnik iz zemljopisa stariji djeltanik,pa nećemo stvarati bespotrebnu frku razredniku i moguće konflikte jer sama ocjena i nije toliki problem,no "spuštanje" ocjene,pa na kraju krajeva i sama ocjena niža od prosjeka i mogućnosti djeteta je valjda nekakav odgojno obrazovni problemčić. To sam možda zaboravio spomenuti,jedina zabilješka nastavnika o djetetu u 5. i 6.-om razredu je bila prošle godine u 5.-om razredu i pisalo je učenik može puno bolje.

Mi kao roditelji smo poprilicno tradicionalni,konzervativni i držim da smo u poplavi bahatih roditelja koji traže sva prava za svoje dijete,bez razmišljanja o obvezama prilicno zahvalni za razrednika što primjecujem i na primanjima,gdje smo uvijek ugodno i opušteno primljeni jer razrednik zna da ih nećemo gnjaviti glupostima. Moje primanje traje 3-5 minuti,pogledamo ocjene,razrednik pogleda ima li kakvih komentara drugih nastavnika,opravdamo ako ima što,obavezno pitam za ponašanje i to je to.

Čak i o ovom problemu s nastavnikom iz zemljopisa ne razgovaramo supruga i ja ispred djeteta niti spominjemo ove ili one mjere koje možemo poduzeti jer ne želimo da dijete pomisli da će roditelji riješiti problem i postane nezainteresirano ili čak bahato prema nastavniku ili predmetu.
Tako da nama ti komisijki ispiti niti ne padaju na pamet ili ganjanje kakve pravde,ponovit ću opet ocjena nije bitna,a li što da ja kažem djetetu kad kaže da uzme zemljopis i gleda knjigu sat vremena ali nema volje učit ili kad kaže da mu je isto bila radna riješena cijela ili bez 2-3 odgovora kad će dobit istu ocjenu,kako ga stimulirati???

Mi ćemo i sada pustiti da prođu kontrolni i usmeni iz prve dvije cjeline prije ikakve moguće reakcije,ove godine sam se zauzeo da ćemo taj zemljopis štrebati od slova do slova ali to nije rješenje.

Mene zanima ima li smisla tražiti od razrednika da s predmetnim nastavnikom vidi u čemu je problem,no vjerujte mi da već strahujemo da dijete ne bi još gori tretman dobilo od nastavnika.
Ima li smisla tražiti razgovor s predmetnim nastavnikom? Opet strah da će nastavnik razgovor shvatiti kao pokušaj utjecaja na ocjenu.
Možda tražiti razgovor s psihologom da vidimo čemu strah i suze od tog predmeta i nastavnika?

Jednostavno nismo pametni što uraditi bez da se ikome zamjerimo ili da itko pomisli da želimo utjecati na ocjenu,no nije lijepo gledati svoje dijete,odlicnog učenika koje voli školu,da strepi ili ima nelagodu od nečega.

Ja kao roditelj vidim problem,zasigurno sam u subjektivan no nikako ne naprasit ili impulzivan jer ovo traje već dvije godine. Učimo svoje dijete da u životu postoje i ljudi i situacije koje su nepravedne,no želimo ga zaštiti i ne dozvoliti da zbog nečijih eventualnih frustracija dijete izgubi volju za školom ili na neki drugi način ova situacija negativno utječe na njega.

Spomenut ću i da dijete od 5. razreda zna što želi upisati,prati već i rezultate upisa i da za tu školu nije bitna ni ocjena iz povijesti niti iz zemljopisa i svjesno je da će svojim znanjem i ocjenama u 7. i 8. razredu i bez zemljopisa koji nešto spusti ukupan prosjek,moći upisati školu koju želi(ako je tada još bude željela :)). Dakle ocjena uistinu nije bitna i dijete je toga svjesno ali je da,nezadovoljno "trojkom".
rod01
 
Posts: 7
Joined: pon lip 29, 2015 1:32 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 1 time
Struka: Ne radim u školi.

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby Gavran » pon srp 27, 2015 6:31 pm

Naravno, ovako napamet i na daljinu ne možemo riješiti nikakav problem, niti možemo shvatiti situaciju u svoj cjelini. Jedino mogu ponoviti što sam već rekao: ako postoji sumnja u opravdanost ocjene, procedura njezinog preispitivanja na kraju godine je sasvim redovna i jasna i ne treba od toga bježati.

Naravno, sve je moguće, i da dijete pretjeruje, i da je roditelj krivo shvatio, i da je nastavnik loš, kao i bilo koja od beskonačnog broja nijansi između. Sada na forumu nema načina da odredimo pravo stanje stvari. Ono čemu ovo može najbolje poslužiti je da se ovo shvati kao dodatna škola za dijete, da shvati stvari u životu ne idu uvijek pravocrtno i da se treba znati prilagoditi. Uključujući i spomenuti proceduru preispitivanja ocjene ili jednostavno prihvaćanje stvari takvima kakve jesu.
U nama vrijeme se mijenja i svi su opet spremni da se bore za san
U nama vrijeme se mijenja, sa barikada reći ćemo
No pasaran
Avatar
Gavran
Site Admin
 
Posts: 4728
Joined: uto tra 21, 2009 3:07 pm
Location: Zagreb
Has thanked: 16 time
Have thanks: 424 time
Struka: Fizika

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby poison » pon srp 27, 2015 9:12 pm

moje dvije lipe:
meni nije jasno zbog čega se smatra da je individualni razgovor s predmetnim učiteljem u toku školske godine loša stvar i "vršenje pritiska"?
ja imam uredno u obje škole termin za informacije, na koji mi je u zadnjih nekoliko godina došla ravno jedna mama, i još dvije su me ovako u prolazu zahaltale na hodniku.
i žao mi bude što roditelji taj termin ne koriste, jer bi se mogle izbjeći neke nedoumice, igre pokvarenog telefona preko razrednika i krive pretpostavke.
moj prijedlog je da odmah po početku školske godine odete na individualne informacije kod učitelja geografije, i objasnite da je djetetu žao zbog slabijeg uspjeha iz tog predmeta i pitate za smjernice i preporuke za poboljšanje znanja, a posljedično i ocjene. pa onda to iskoristite kao polaznu točku.
SVI SMO MI BUBAMARA!

"Madness in method, that is genius."
Frank Herbert
Avatar
poison
Savjetnik
 
Posts: 1931
Joined: ned tra 26, 2009 9:14 am
Location: middle of nowhere
Has thanked: 590 time
Have thanks: 280 time
Struka: engleski i njemački jezik

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby rod01 » sri pro 09, 2015 8:33 pm

Evo samo da javim kako "stojimo" a Geografijom u 7.razredu.

Dakle usmeno ocjena 3 uz komentar da je dijete nesigurno,znajuc svoje dijete i okolnosti vezane uz predmet siguran sam da je nesigurnost odraz straha i/ili nelagode.
Pismeno 4 uz napomenu da je to najveća ocjena koju je dobilo samo moje dijete i još troje učenika.

Dakle očekujem/o presliku "takitke" iz 6.razreda usmeno 3,pismeno 4,jedan test oduzmemo i zaključno trojka.

Razred broji 30 učenika,da li je normalno da iz Geografije samo dvoje učenika ima ocjenu odlican a četvero učenika ocjenu vrlo dobar?

U razredu je samo 5 učenika s odlicnim opcim uspjehom,među kojima i moje dijete.

Opet ću ponoviti nama kao roditeljima stvarno ocjena nije bitna,ove godine i dijete već manje pažnje posvečuje toj ocjeni i odnosu tog nastavnika,no smeta mi i takav odnos i takvo ponašanje.

Mome djetetu ta ocjena po svemu sudeći uistinu neće predstavljati problem pri upisu u srednju školu koja ga zanima jer sveukupno niti za 0,5 boda ne može utjecati na opći uspjeh kroz 4 završna razreda osnovne škole a nije bitan predmet za upis u škole koje dijete zanimaju.

No živcira samovolja ili taj famozni "stroži" profesor ili kriterij koji djeci može doslovno uništiti budućnost ako dijete ne upiše školu koju želi.
U trenutnom školskom sustavu mislim da bi osnovnoškolski nastavnici morali biti prilicno "standardizirani" u ocjenjivanju i za određenu ocjenu tražiti određenu količinu znanja,dok bi tek srednjoškolski profesori mogli imati nešto veću autonomiju u "strogoći" ako bi time pružili veće znanje,a što bi nužno za posljedicu imalo bolje rješenu državnu maturu i ta "strogoća" bi došla na naplatu kroz bodove s mature.

Primjera radi uzmimo vrlo dobrog učenika koji uz blagog profesora ili profesora koji ga simpatizira je bez problema odlican učenik iz određenog predmeta,dok je kod strogog profesora taj učenik samo dobar iz tog predmeta.

U dvije godine razlika u samo jednom predmetu ovisno o uvjetima i profesoru kod djece istih mogućnosti je ČAK 4 BODA, a to život može usmjeriti i odrediti i to je ono što je zastrašujuce.
rod01
 
Posts: 7
Joined: pon lip 29, 2015 1:32 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 1 time
Struka: Ne radim u školi.

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby poison » sri pro 09, 2015 11:50 pm

postoji nešto što se zove gaussova krivulja.
čiča-gauss je bio mudar čovjek, koji je zaključio da je većina populacije ovoga svijeta prosječna. postoji 10% najboljih (odličnih), i 10% najgorih (nedovoljnih). dalje imaš oko 15% onih vrlo dobrih, kao i 15% dovoljnih. a 50% populacije je prosjek. dobar.
u razredu od 30 učenika to bi značilo da ih troje treba biti odlično, oko petoro vrlo dobro, petoro imati dvojku i troje jedinicu, a ostalih 14 trojku.
ovo napisano bi samo značilo da je kolegica iz geografije vrlo dosljedna i ne odstupa od svojih kriterija da bi zadovoljila trend inflacije odlikaša. po meni, ništa alarmantno. alarmantno bi bilo da ima 15 odličnih od 30 učenika. ili niti jedan odličan, a svega tri vrlo dobra.
osim za one koji žele inflaciju odlikaša.
SVI SMO MI BUBAMARA!

"Madness in method, that is genius."
Frank Herbert
Avatar
poison
Savjetnik
 
Posts: 1931
Joined: ned tra 26, 2009 9:14 am
Location: middle of nowhere
Has thanked: 590 time
Have thanks: 280 time
Struka: engleski i njemački jezik

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby rod01 » čet pro 10, 2015 11:04 am

Meni je lijepo i drago vidjeti da pokušavate braniti kolege,pače pohvalno.
No koju poruku šaljete djeci slijepo se držeci neke teorije ili statističkih prosjeka,da se trudit ne trebaju jer je čika Gauss odredio koliko djece kakvih sposobnosti ima a na nastavniku je samo da raspodjeli djecu po grupama???

Ne postoji pozitivna ili negativna asimetrična krivulja?
Da li je teorija uopće ispravna?
Da li je Gaussova teorija službeni naputak ministarstva obrazovanja kojeg se treba držati pri ocjenjivanju djece???

Ispravite me ako griješim,negdje sam pročitao da je u RH u osnovnim školama cca 30-ak % odlikaša,u razredu u koji ide moje dijete je njih tek 16,67%,dakle ne radi se ni o razredu ni o školi koja se baš razbacuje ocjenama.

No vratimo se na ono bitno,usmeni 3,pisani 4 i radna bilježnica po potrebi da se zadovolji Gauss 3 ili 4 nikada 5 iako je uvijek cijela riješena.

Ja sam došao ovdje čisto da pitam savjet,uvažavajući Vaše savjete i pojašnjenje Gaussove teorije meni ne preostaje ništa drugo doli da zaključim da je moje dijete prosječan dakle dobar učenik te da su zbog hiperinflacije odlikaša ostali nastavnici koji smatraju da je moje dijete odlićan učenik(hrvatski,engleski,matematika,kemija,fizika,biologija,povijest.....) u zabludi i da nisu dobri odgojno-obrazovni djelatnici te da bi se trebali ugledati na nastavnika geografije ili sam što krivo pokopčao?

Da se razumijemo ja mogu privatiti činjenicu da moje dijete ne mora biti ni odicno ni vrlo dobro,štoviše to bih volio jasno znati jer pri skorašnjem odabiru srednje škole ne bih htio se dovesti u zabludu da dijete upiše školu čije gradivo ne može savladati i što bi moglo stvoriti frustracije kod djeteta.

Drago mi je da smo preispitali moje dijete,ostale predmetne profesore mog djeteta i što smo zaključili da je Gauss i nastavnik geografije nepogrešivi,jer jedino njih nismo preispitali,valjda jer nije bilo potrebe.
rod01
 
Posts: 7
Joined: pon lip 29, 2015 1:32 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 1 time
Struka: Ne radim u školi.

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby poison » čet pro 10, 2015 6:00 pm

nitko ne kaže da je tvoje dijete prosječan učenik. samo da je prosječan iz geografije. može netko biti izvrstan iz većeg broja predmeta a biti prosječan iz jednoga. recimo, ja sam bila izvrsna iz svega osim tjelesnog. iz tjelesnog sam bila vrlo, vrlo prosječna.
poznavala sam dečka koji je iz svih prirodnih predmeta imao petice, da se moglo šesticu dobiti - i to bi, sudjelovao na natjecanjima iz svih, i do državne razine. iz društvenih predmeta balansirao između dvojke i popravnog - bilo hrvatski, povijest, umjetnost, psihologija, strani jezik... sve gore od goreg. je li on zato bio prosječan? ili je istovremeno bio iznadprosječan iz prirodnih, a ispodprosječan iz društvenih predmeta?
SVI SMO MI BUBAMARA!

"Madness in method, that is genius."
Frank Herbert
Avatar
poison
Savjetnik
 
Posts: 1931
Joined: ned tra 26, 2009 9:14 am
Location: middle of nowhere
Has thanked: 590 time
Have thanks: 280 time
Struka: engleski i njemački jezik

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby Gavran » pet pro 11, 2015 4:50 pm

rod01 je napisao/la:Meni je lijepo i drago vidjeti da pokušavate braniti kolege,pače pohvalno.

Ovdje nitko ne brani kolegu nego struku.

No koju poruku šaljete djeci slijepo se držeci neke teorije ili statističkih prosjeka,da se trudit ne trebaju jer je čika Gauss odredio koliko djece kakvih sposobnosti ima a na nastavniku je samo da raspodjeli djecu po grupama???

Odredio je koliko, ali ne i tko, i odredio je numeričku ocjenu, a ne i sposobnosti.

Ne postoji pozitivna ili negativna asimetrična krivulja?

Da, ali je rijetkost. Nastavnik može procijeniti da je negdje o tome slučaj i prilagoditi se. Ako ne može procijeniti, onda će napraviti veću grešku ako "naginje" krivulju nego ako se drži originala.

Da li je teorija uopće ispravna?

Da.

Da li je Gaussova teorija službeni naputak ministarstva obrazovanja kojeg se treba držati pri ocjenjivanju djece???

Ne. To je službeni naputak struke, dakle iznad Ministarstva.

Ispravite me ako griješim,negdje sam pročitao da je u RH u osnovnim školama cca 30-ak % odlikaša,u razredu u koji ide moje dijete je njih tek 16,67%,dakle ne radi se ni o razredu ni o školi koja se baš razbacuje ocjenama.

I 16,67% je statistički previše.

No vratimo se na ono bitno,usmeni 3,pisani 4 i radna bilježnica po potrebi da se zadovolji Gauss 3 ili 4 nikada 5 iako je uvijek cijela riješena.

A je li točno riješena?

Ja sam došao ovdje čisto da pitam savjet,

Možete postupiti na dva načina.

1. Jurišati na školu, žaliti se inspekciji, ravnatelju, nastavnicima, pa opet inspekciji, zvati novinare, uokolo pričati da je vaše dijete nepravedno ocijenjeno, dijete uvjeravati da je sve ur edu, da nastavnik nema pojma. Šanse da će vaše dijete na kraju imati bolju ocjenu su realne. Kakvu ćete poruku vi pritom poslati je druga stvar, kao i to hoćete li svime time zapravo pomoći djetetu.

2. Prihvatiti realnost kao i činjenicu da je ocjena iz geografije jedna brojka koja za dvadeset mjeseci, nakon što bude predstavljala jednu decimalu u općem uspjehu, više nikome neće biti bitna. Na ovom dragocjenom primjeru naučiti dijete da postoje neke prepreke koje se neće moći prijeći, ne zato jer je dijete loše ili jer je sustav loš (sustav je uvijek u nekom aspektu loš, ali ponekad jednostavno nije moguće bolje), ali i da u zadanim okvirima njegov trud nije uzaludan (jer, ako sam dobro shvatio, dijete trenutno ima ocjenu 3, ali nema ni 2 ni 1, za razliku od mnogih drugih u razredu) i da se prava vrijednost tog truda može pokazati tek godinama kasnije. Zapravo, tu vrijednost ćete moći spoznati tek za dvije godine, nakon nekoliko mjeseci srednje škole. Možda ćete tada shvatiti da bi bilo bolje da je ona petica iz matematike ipak bila trojka jer biste onda realnije sagledali stvar i uložili trud da se neke stvari poprave. Možda. Možda je nastavnik u krivu. Možda. Ali ono što je sigurno je da ćete o tom nastavniku (vrlo djelomično) ovisiti još 18 mjeseci, dok će o onome što djetetu ostane u glavi ono ovisiti cijeli život.

uvažavajući Vaše savjete i pojašnjenje Gaussove teorije meni ne preostaje ništa drugo doli da zaključim da je moje dijete prosječan dakle dobar učenik te da su zbog hiperinflacije odlikaša ostali nastavnici koji smatraju da je moje dijete odlićan učenik(hrvatski,engleski,matematika,kemija,fizika,biologija,povijest.....) u zabludi i da nisu dobri odgojno-obrazovni djelatnici te da bi se trebali ugledati na nastavnika geografije ili sam što krivo pokopčao?

Kao što je rekla kolegica, dijete može imati različite rezultate iz različitih predmeta. A nije nemoguće da su ostali nastavnici loši odgojno-obrazovni djelatnici. Ako imaju 50% "odličnih" i "vrlo dobrih", onda ili su loši ili su pod pritiskom pa ne žele jurišati na vjetrenjače ili se jednostavno drže onoga "pametniji popušta".

Drago mi je da smo preispitali moje dijete,ostale predmetne profesore mog djeteta i što smo zaključili da je Gauss i nastavnik geografije nepogrešivi,jer jedino njih nismo preispitali,valjda jer nije bilo potrebe.

Tko ih je i gdje preispitao i tko je rekao da je nastavnik nepogrešiv?
U nama vrijeme se mijenja i svi su opet spremni da se bore za san
U nama vrijeme se mijenja, sa barikada reći ćemo
No pasaran
Avatar
Gavran
Site Admin
 
Posts: 4728
Joined: uto tra 21, 2009 3:07 pm
Location: Zagreb
Has thanked: 16 time
Have thanks: 424 time
Struka: Fizika

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby aurora » čet pro 31, 2015 1:55 pm

Meni je u mnog slučajeva pomogla knjiga. Više njih. Te su mi knjige pomogle da shvatim da nisu svi ljudi dobri kako me učlila mama, da ima raznih tipova osobnosti ,raznih poremećaja, da su neki ljudi takvi kakvi su, da ne možemo svima pristupati na isti način, da metode razumnog razgovora ne "pale" u svim slučajevima.
Nekad vrijedi " na ljutu ranu ljuta trava", nekad "s rogatim se ne vrijedi bosti", nekad "umiljato janje dvije majke siše", nekad "tko je lud-ne budi mu drug"...
Preporučujem vam knjig: Paul Hauck: Kako s ljudima koji vas izluđuju (nije šala, stvarnos e tako zove knjiga)
http://bestseller.jutarnji.hr/kako-s-lj ... -izluduju/
Kovpak-Kamenukin: Na krivoga ste se namjerili..

Važno je da znate procijeniti s kime imate posla i na koji "gumb" se osoba pali.
U nekim slučajevima nema smisla istjerivati pravdu i računati na logiku i zdrav razum, na etiku i moral. Neki ljudi ne funkcionraju na tim principima iako se to očekuje s obzirom na zvanje i obrazovanje.
Neću u detalje opisivati kako je kolegica svojem učeniku zaključila trojku na kraju osmog razreda, i to učeniku koji je bio među prva tri na državnom najtjecanju iz njezinog predmeta ali mu je drugi učitelj bio mentor. Vjerujem da s lakoćom možete pogoditi zašto i na osnovu čega se to moglo dogoditi. Nikakva isnpekcija nije uspjela promijeniti "presudu" te kolegice. Nije pomogao nikakav razlog zbog kojeg je tom djetetu trebala ta zaslužena petica da se upiše u željenu srednju školu.

Pokušajte sami smisliti koji bi način bio djelotoran u vašem slučaju, ali svakako, nešto poduzmite. Četo mi učitelji svaša poduzimamo za svoje učenike, za nečiju djecu u stanju smo prolaziti korz zidove. A za svoju?
Mislite na konačni ishod i na dobrobit svojeg djeteta a ne na to je li metoda u skaldu s vašim ponosom.
Naravno, samo slučaju da su stvarno povrijeđena prava vašeg djeteta i da je povrijeđena pravda.

S jedne strane, postoje učitelji koji u ulozi roditelja postanu neobjektivni, ali , s druge strane, postoje učitelji koji postanu neobjektivni kad pred sobom imaju dijete svojeg kolege Teško je tu pronaći razumnu mjeru.
aurora
Mentor
 
Posts: 564
Joined: ned lis 25, 2009 11:41 pm
Has thanked: 108 time
Have thanks: 90 time
Struka: razredna nastava

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby Krešo » pet sij 01, 2016 1:20 pm

Simplifikacija je majka ignorancije ili po domače: kaj buš ti meni pripovedal kak bum ja svoga bažuleka sejal.

U ovoj kratkoj, ali vrlo zanimljivoj, raspravi otvoren je veliki broj pitanja. Reći ću koju samo o vrlo raširenoj apoteozi Gausa u ocjenjivanju.
Ocjenjivanje kao dio vrjednovanja uspjeha učenika mnogo je složenije nego što se ovdje pretpostavlja. Svesti vrjednovanje uspjeha na egzaktnu (iskustvenu (!) provjerljivu (!) i mjerljivu(!) ) veličinu pa zatim to svesti na brojčano ocjenjivanje duboko je pogrješno.

1. Učenike u školi odgajamo i to je znatno šire od obrazovanja, a to znači da intencionalno, osviješteno ili ne, nastojimo mijenjati cjelokupnu osobnost učenika. Odgoj (i ovaj institucionalni o kojem je ovdje riječ) nije samo ulijevanje znanja u prazne glavice, nego djelovanje (ili pokušaj djelovanja!) i na sve druge dimenzije ljudskoga bića.
Da to našoj školi (a ni mnogim školnicima) nije baš sasvim jasno, najbolje se vidi iz sadržaja NPiP-a (2006.) koji tek u crticama pokušava definirati odgojne vrijednosti pa se sada u tu zjapeću prazninu politički korektno uvalio ZO i GO, a tko zna što će još. Dakle, već i zbog ove redukcije vrjednovanja na ocjenjivanje (tj. odgoja na obrazovanje) samo ocjenjivanje je upitno. No, pogledajmo kako stoji sa samim ocjenjivanjem znanja i neupitnim gosn. Gausom.

2. Učitelji vjeruju da svojim ispitima i provjerama egzaktno mjere znanje. Dokazano je, a iz iskustva dobro znamo, da to nije tako. Nitko od učitelja u praksi nikada ne propituje neke temljne stvari o znanju. Najprije, što je znanje i koja je njegova priroda? Može li se uopće znanje egzaktno mjeriti i kako? Što je mjera znanja i postoje li instrumenti za mjerenje znanja? Što znače ocjene pridružene postignutom rangu rezultata? Koje značajke bi trebali imati ti instrumenti? Je li moguće znanje mjeriti u školskim uvjetima? Prava Pandorina kutija tek se otvara ovim pitanjem: Ako znanje provjeravamo usmeno, kako mjerne značajke (osobna jednadžba) učitelja kao jedinog instrumenta utječu na ocjenjivanje? ... O svemu ovome piše se u povijesti već više od 2500 godina.
Evo jedan općepoznati primjer iz današjnice. Tko je od učitelja ikada baždario svoje testove znanja? Ja u 30++ godina staža nisam nikada. Ne bih to ni znao napraviti, a vidim da ni bajoslovno skupi testovi za DM nisu baždareni. Pa što je to onda? Mjerenje sigurno nije! Rangiranje - da, ali mjerenje - ne. Ali to je već nešto sasvim drugo.

Ako su dakle, naše školske ocjene više nego sumnjive valjanosti (mjerljivost?, objektivnost?, pouzdanost?, provjerljivost?) te nemaju nužne značajke izmjerene veličine onda je jasno da težnja za ovakvom ili onakvom raspodjelom ocjena nema smisla. Pozivanje na struku ili znanost je upravo paradoksalno jer naše školske ocjene ne mogu izdržati tu provjeru.(Koga zanima detaljnije, poslat ću mu literaturu.) Čini se da mi učitelji ssvim nepotrebno sami sebe pretvaramo u Prokrusta po Gausovoj mjeri.

I da se vratim na početak koji možda nudi izlaz i rješenje: Učitelj je najprije odgojitelj svjestan da odgaja, a ne zapušta - da vrjednuje, a ne mjeri.
Krešo
Savjetnik
 
Posts: 973
Joined: sri svi 27, 2009 6:55 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 58 time
Struka: rn

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby damir_ » sri vel 03, 2016 2:18 pm

Savjetujem pojačanje komunikacije s razrednikom. Mislim da uz ovakav pristup ne bi trebalo biti nikakvog problema. Samo znanje u ovom slučaju nije niti toliko bitno - ono što upada u oči jest ne izlaženje u susret djetetu koje očito želi (npr. ispravak ocjene i dugotrajno ispitivanje). Postaviti pitanje, zamoliti za pojašnjenje situacije i možda se nešto i promijeni. Ako razrednik zaključi da ne bi bilo dobro intervenirati prema predmetnom nastavniku on će Vam to vjerojatno pokušati i objasniti.

U osnovnim školama (zapravo na svim razinama obrazovanja, ali u osnovnim je to najizraženije) je standardizacija u ocjenjivanju praktički nemoguća, uvijek je bilo i uvijek će biti nastavnika koji će od prosjeka odudarati više ili manje.
damir_
 
Posts: 14
Joined: uto lis 04, 2011 8:35 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 2 time
Struka: Ne radim u školi.

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby rod01 » pon lip 13, 2016 2:51 pm

damir_ je napisao/la:U osnovnim školama (zapravo na svim razinama obrazovanja, ali u osnovnim je to najizraženije) je standardizacija u ocjenjivanju praktički nemoguća, uvijek je bilo i uvijek će biti nastavnika koji će od prosjeka odudarati više ili manje.


Evo da se javim nakon završetka 7. razreda,moje dijete je i dalje odlićan učenik i dalje predmete bitne za upis u srednju(koja je trenutno zanima :) ) ima sve odreda odlićan,no geografiju i dalje ima DOBAR.

Dobar je i odlićno ako znamo da sva razredna odjeljenja "sedmaša" kod dotične nastavnice imaju preko 50% zaključnih ocjena DOVOLJAN,oko 15% NEDOVOLJNIH i oko 5 % ODLIĆNIH.

Evo molio bih komentare nastavnika geografije da li i u kolikoj mjeri su ovakvi podaci u odstupanju od prosjeka,ako jesu,a pretpostavljam da jesu.

Po svemu sudeći mom djetetu ta ocjena i taj predmet uistinu neće ništa značiti,no ja se nekako ne mogu pomiriti s činjenicom da je moguća tolika samovolja i odstupanje u ocjenjivanju koje će na cijelu generaciju/e djece moguće utjecati i usmjeravati im živote jer mnoga djeca neće moći upisati željene škole zbog nečije samovolje ili "strogoće" što su floskule jer i ja sam imao i strože i blaže nastavnike no ponavljam nikada nisam osjecao da sam zakinut za ocjenu,ovdje baš osjecam da su djeca zakinuta za ocjenu.

Što i kako dalje,da li i kako reagirati ili "izdržati" još godinu dana pa neka uništava sudbine nečije druge djece???
rod01
 
Posts: 7
Joined: pon lip 29, 2015 1:32 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 1 time
Struka: Ne radim u školi.

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby Gavran » uto lip 14, 2016 3:42 pm

Sudbine im ne uništava taj jedan nastavnik nego sustav koji ocjeni tog jednog nastavnika pridaje toliku važnost. To sigurno nije jedini takav nastavnik u Hrvatskoj. Takvih je uvijek bilo i bit će, pogotovo dok su plaće i uvjeti rada da pogoduju onima koji su se uhljebili, a gaze one koji žele odgovorno raditi svoj posao.
U nama vrijeme se mijenja i svi su opet spremni da se bore za san
U nama vrijeme se mijenja, sa barikada reći ćemo
No pasaran
Avatar
Gavran
Site Admin
 
Posts: 4728
Joined: uto tra 21, 2009 3:07 pm
Location: Zagreb
Has thanked: 16 time
Have thanks: 424 time
Struka: Fizika

Re: Da li sam i ja roditelj Adams???

Postby rod01 » uto lis 25, 2016 7:08 pm

Evo da javim da sam otkrio i postojanje ematice,ono što sam saznao me ZGROZILO.

Ukratko samo za 7. razred,prosjek svih škola s upisnog područja(županije) i prosjek škole kod dotične

ocjena 2 - 20,94% (županij) / 51,39% (škola)
ocjena 3 - 26,52% / 27,78%
ocjena 4 - 27,09% / 11,11%
ocjena 5 - 25,23% / 9,72%

dakle ugrubo dovoljnih preko 30% više od prosjeka upisnog područja,a vrlo dobrih i odlićnih toliko nedostaje.

Ja razumijem da postoje i odstupanja u odnosu na velicinu naselja,te sam pogledao analizu koja je škole iz istog upisnog područja dijelila po veličini naselja veliki gradovi/manji gradovi/velika mjesta/sela i gjde postoji razlika ali maksimalno nekih 10-ak % do plafon 15% i to gotovo proporcionalno kako se smanjuje velicina grada/mjesta.
No ova škola je iz manjeg grada i u ovoj analizi podaci ta kava mjesta su u okvirima ili iznad prosjeka,no u našem slučaju kao što vidite i preko 30 % podaci odstupaju od prosjeka upisnog područja.

Da li i kako reagirati,razgovori ne pomažu,ravnatelj ne vidi problem???

PS: analizirao sam podatke i za ostale predmete (matematika,hrvatski,engleski,povijest...) i zadao si maksimalno odstupanje od 15% po ocjeni kao granicu za detektiranje problema i po nijednom predmetu odstupanje iz navedene škole ne prelazi 15% ni pozitivno ni negativno prosjek upsinog područja,dok kod geografije ocjena dovoljan je više 20-30 % u svim razredima,a ocjena 5 i 4 za toliko je manje.
rod01
 
Posts: 7
Joined: pon lip 29, 2015 1:32 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 1 time
Struka: Ne radim u školi.


Return to Upoznajte obitelj Adams

Who is online

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.

cron
suspicion-preferred