Welcome
Dobrodošli na Forum za nastavnike i učitelje!

Prijedlog kurikuluma MATEMATIKA - NOVO!

Re: Prijedlog kurikuluma MATEMATIKA - NOVO!

Postby Ivan33 » pet lis 28, 2016 6:18 pm

Razlika je nula.
Ivan33
Pripravnik
 
Posts: 95
Joined: ned lis 21, 2012 2:42 pm
Has thanked: 3 time
Have thanks: 7 time
Struka: matematika/fizika

 

Re: Prijedlog kurikuluma MATEMATIKA - NOVO!

Postby Krešo » sub lis 29, 2016 10:21 am

Fef pita : Koja je razlika između ne negativni i pozitivni?
Ivan odgovara: Razlika je nula.
Je, Ivek, tak bi moglo biti da je Fef pitanje drukčije napisal i još k tomu ak se pitanje dotikavle aritmetike.

Ali odgovor bi mogao biti i malo kompliciraniji.
Najprije ovo: prema hrvatskom pravopisu ne može se pisati ne negativan. Zanijekani pridjevi pišu se spojeno s negacijom (nečist, nespretan, nelogičan, nerazuman...). No, kvaka je u tome da se, osim nenegativni, može pisati i ne-negativni. I tu se javljaju neke logičke razlike koje mogu biti zanimljive.

Pozitivan i negativan su suprotni pojmovi, a u aritmetici pojmovi pozitivni broj i negativni broj su:
a) koordinirani (usporedni) tj. oba imaju zajednički prvi viši rodni pojam (cijeli broj), ali se razlikuju po vrsnoj razlici. Takav je npr. i odnos između pojmova hrast : bukva, plivadon : aspirin, elektron : pozitron itd.

b) kontrarni (suprotni) pojmovi jer su njihove vrsne razlike u suprotnosti tj. ono po čemu je stablo bukve upravo bukva ujedno je suprotno od onoga po čemu je stablo hrasta ujedno hrast itd. Važno je uočiti da kontrarni (suprotni) pojmovi ne iscrpljuju opseg višeg rodnog pojma tj. osim bukve i hrasta postoje i druge vrste stabala, osim plivadona i aspirina postoje i drugi lijekovi, osim pozitrona i elektrona postoje i druge čestice u atomu itd.
Kontrarne (suprotne) pojmove možemo izreći i negacijom radnik : neradnik, koristan : nekoristan, čitak : nečitak itd.

E sad, ako želimo izreći potpunu negaciju pojma tj. u negaciju uključiti sav opseg višega rodnog pojma, to se može pisati kao ne-negativni, ne-ozbiljni, ne-čovjek itd.
To su sada kontradiktorni (proturječni) pojmovi i više nisu koordinirani nego nekoordinirani.
Pravopisna kvaka u našem slučaju je u tome što razliku koordiniranokontrarni i nekoordiniranokontradiktorni možemo i zapisati ovako: nenegativni broj i ne-negativni broj.

Ako bismo dosljedno primijenili ovo pravopisno razlikovanje, nenegativni brojevi bi bili svi pozitivni tj. 1,2,3,4,...a ne-negativni brojevi bi bili svi oni koji nisu negativni tj. 0, 1, 2, 3, 4...
Ukratko :
Nenegativni brojevi su: 1, 2, 3, 4...
Ne-negativni su: 0, 1, 2, 3, 4...

Postoji i razlika u izgovoru. Ne-negativni ima dva naglaska.

Meni osobno puca prsluk kako će se to pisati, izgovarati i razumjeti u uputniku Matematike (jer radim u RN), ali nije loše razmišljati o tome kako učenicima olakšati usvajanje sadržaja pojmova pa i kad su u pitanju nazivi.
O ovome je općenito, ali i o pojmu nenegativni, već je bilo riječi u ovoj forumskoj temi.

Za kraj primjer negacije kao stilskoizražajnog sredstva u poeziji:
https://www.youtube.com/watch?v=OKFCG_MjWvY
Krešo
Savjetnik
 
Posts: 973
Joined: sri svi 27, 2009 6:55 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 58 time
Struka: rn

Previous

Return to Kurikularna reforma 2015/16.

Who is online

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.

suspicion-preferred