Welcome
Dobrodošli na Forum za nastavnike i učitelje!

Stručni ispit

Gaze vas ravnatelji, pravilnici, zakoni, inspekcije i sve ostalo što je u hijerarhiji iznad vas?

Moderators: Gavran, some1

Stručni ispit

Postby DDD » sri tra 22, 2009 11:13 am

Pozdrav svima... hm, to jest administratoru i meni... i ako se još netko pojavi...

Tičerica je stavila zgodan tekstić o mukama po stručnom ispitu. Ja sam imao sreću da je moj savjetnik bio ultrarazuman, a po službenoj dužnosti onda su se i ostali članovi komisije pokalazli ultrarazumni. Naime, moja je struka deficitarna pa znaju da nema smisla rušiti ljude pa, kad smo pitali čovjeka iz komisije koliko ljudi pada na ispitu, rekao je "Otkako sam ja ovdje, a znam i za neko vrijeme prije toga - nitko".

Naravno, i dalje se trudiš odraditi taj posao pošteno čisto da ti ne bude neugodno.

Samo što mene zanima čemu, zaboga, služi taj državni ispit? Samo zato da država uštedi novce na profesorima koji ga još nisu položili? Da se neki savjetinici mogu iživljavati? Čuo sam trač da je jedna kolegica pala na stručnom iz kemije zato jer omjeri veličina atoma u molekulu NaCl nisu bili dobri! I da ih kemije pada 50%. Mislim, kome to služi osim državnom proračunu?
DDD
 
Posts: 4
Joined: sri tra 22, 2009 11:05 am
Has thanked: 0 time
Have thanks: 0 time

Re: Stručni ispit

Postby poison » pon tra 27, 2009 4:37 pm

hihi, vidi i na novom forumu me se spominje. :D
muke po stručnom se nastavljaju. prijavljena sam, a poziva ni od korova. pitala voditeljicu žsv (kod koje se ispit polaže) kada će krenuti, žena nema pojma. savjetnica mi se nadvija kao tamni oblak nad glavom - najavi se, ja složim sat, ona otkaže...
a što se tiče padanja na stručnom - mene tješi što je navodno kod nas uspjela engleski i njemački pasti samo jedna osoba, koja je došla pred ravnatelja i rekla "ja nisam učila zakone". biserno! :x
ali sam zato čula za bizarne padove iz nekih drugih predmeta: matematičarku rušili jer nije znala koliko sati prirode i društva imaju učenici u četvrtom razredu. drugog htjeli rušiti zbog rukopisa. a koje hororce se može čuti od kolegica iz glazbenog... to tek nije za povjerovati kako se njihove komisije iživljavaju! :x
pozdrav od poison - alias tičerice
SVI SMO MI BUBAMARA!

"Madness in method, that is genius."
Frank Herbert
Avatar
poison
Savjetnik
 
Posts: 1840
Joined: ned tra 26, 2009 9:14 am
Location: middle of nowhere
Has thanked: 549 time
Have thanks: 257 time
Struka: engleski i njemački jezik

Re: Stručni ispit

Postby Gavran » pon tra 27, 2009 4:44 pm

A gle, treba nekako podboltati državni proračun. To valjda znači da i pripravnici na svojim leđima trebaju iznijeti svoj dio tereta... :x :x :x
U nama vrijeme se mijenja i svi su opet spremni da se bore za san
U nama vrijeme se mijenja, sa barikada reći ćemo
No pasaran
Avatar
Gavran
Site Admin
 
Posts: 4545
Joined: uto tra 21, 2009 3:07 pm
Location: Zagreb
Has thanked: 13 time
Have thanks: 400 time
Struka: Fizika

Re: Stručni ispit

Postby littera » uto svi 05, 2009 6:54 pm

S obzirom na to da nam savjetnici, ukoliko nema vrlo ozbiljnih pritužbi prosvjetnoj inspekciji, dolaze svakih deset do dvadeset godina na sate, mislim da je dobro da netko ipak inicijalno provjeri jesmo li sposobni održavati nastavu ili nismo. Osim toga, to je posljednji put da nas službeno natjeraju da ponovimo dio gradiva s faksa. Dalje smo prepušteni samima sebi i milosti ponekog ljubaznog pedagoga ili starijeg kolege dok se još uhodavamo. Premda kad bolje razmislim, većini nas struka i nije problem, početnički problemi su održavanje discipline u razredu, razredništvo, ostali poslovi, papirologija...
Avatar
littera
 
Posts: 7
Joined: uto svi 05, 2009 6:28 pm
Location: negdje u školstvu
Has thanked: 0 time
Have thanks: 0 time

Re: Stručni ispit

Postby poison » uto svi 05, 2009 7:34 pm

evo, službeno sam izbjegla savjetnicu! nema vremena navratiti k meni - jupi jej za prezaposlene savjetnice! :yeah:
ali zato mi je stigao i poziv za stručni idućega tjedna, pa možete pratiti moj dnevnik polaganja stručnog ispita:
dragi dnevniče, danas sam dobila poziv za stručni ispit. fizičko stanje: tableta za smirenje. otišla spavati. psihičko stanje: tableta nije pomogla. probudila sam se jednako živčana kao što sam i zaspala. učenje: uspješno prošla dvije teme za esej. koje garant neću dobiti na ispitu.
SVI SMO MI BUBAMARA!

"Madness in method, that is genius."
Frank Herbert
Avatar
poison
Savjetnik
 
Posts: 1840
Joined: ned tra 26, 2009 9:14 am
Location: middle of nowhere
Has thanked: 549 time
Have thanks: 257 time
Struka: engleski i njemački jezik

Re: Stručni ispit

Postby littera » uto svi 05, 2009 7:41 pm

Držim palčeve :up:
Avatar
littera
 
Posts: 7
Joined: uto svi 05, 2009 6:28 pm
Location: negdje u školstvu
Has thanked: 0 time
Have thanks: 0 time

Re: Stručni ispit

Postby kruskica » sri svi 06, 2009 4:10 pm

poison je napisao/la:pa možete pratiti moj dnevnik polaganja stručnog ispita:
dragi dnevniče, danas sam dobila poziv za stručni ispit. fizičko stanje: tableta za smirenje. otišla spavati. psihičko stanje: tableta nije pomogla. probudila sam se jednako živčana kao što sam i zaspala. učenje: uspješno prošla dvije teme za esej. koje garant neću dobiti na ispitu.


Ovo me baš nasmijalo! :) :) :)
I ja držim fige.
Drži sreću kao pticu: što nježnije i lakše! Bude li se osjećala slobodnom, ostat će ti rado u ruci.
Fridrich Hebbel
Avatar
kruskica
Pripravnik
 
Posts: 22
Joined: pon svi 04, 2009 9:35 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 1 time

Re: Stručni ispit

Postby svijestisavjest » čet svi 14, 2009 12:01 am

Iako nisam ni nastavnik ni učitelj prijavila sam se na ovaj forum nakon što sam slučajno pročitala dio komentara na blogu g.Dalibora Perkovića o "bijelom štrajku nastavnika" tražeći u ovaj sat nekakvu informaciju da li dijete poslati u školu ili ne.Ovo pišem isključivo kao roditelj i samo u svoje ime .Nije mi namjera nikoga vrijeđati,ali mislim da bi bilo dobro da neki od vas još jednom pročitaju ono što su napisali prije nego što to objave.Uvjeravam vas da po stručnoj spremi nimalo ne zaostajem za učiteljima.Dapače,imam izvjesnu prednost i u znanju i u zvanju .
Moram priznati da sam malo neugodno iznenađena vašim stavovima. Pa sve struke imaju stručne ispite i državne licence ( i ne samo u Hrvatskoj) koje se ne dobivaju baš jednostavno i za koje treba prilično ugrijati klupe . I,naravno,državni ispit se plaća -netko ima sreće pa mu plati firma a netko plati sam.,ali tzv.državna licenca ili stručni ispit je preduvjet ozbiljnog zaposlenja u gotovo svakoj struci,a ne može se pristupiti ispitu bez određenog staža u struci.DAkle,prvu godinu svi mi drugi radimo najgore i najdosadnije poslove koje nitko neće za najmizerniju plaću koju možete zamisliti (sigurno manju od učiteljskih) . I ne smijemo se buniti na uvjete i načine postupanja.Da li vi mislite da vaš fakultet vrijedi više od strojarskog,ekonomskog,pravnog ili brodograđevnog? Pa tržište rada je otvoreno -ne morate vi raditi baš u školi ako to ne volite,a čini mi se da ne volite.Kako je vaš posao "društveno važan" treba biti podložan i društvenoj provjeri,pa i nekoliko puta u radnom vijeku . Dapače,smatram da vas trebaju mjesečno ocjenjivati "korisnici" tj.djeca i roditelji i da vam ta ocjena utječe na plaću + ili - u određenom postotku.Jer,ako vi niste djeci uspjeli dobro prenijeti znanje i više od 50% razreda dobije negativnu ocjenu,znači da niste dobro odradili posao ,pa onda ni ne zaslužujete punu plaću.Takav je naime odnos u većini privatnih firmi,pa mislim da bi trebao biti i u školi. U krajnjoj liniji , tako bi se djeci i primjerom pokazalo da se ne smije raditi "ofrlje".Ne zaboravite da je škola "odgojno obrazovna ustanova" i da i vi svojim dobrim ili lošim primjerom ipak utječete odgojno.
Način na koji vi opisujete rad i ponašanje komisije je način koji učitelji svakodnevno primjenjuju u osnovnoj školi u koju ide moje dijete. Da li vi radite drugačije? Ako radite, molim recite mi u kojoj ste školi da mogu kod vas upisati svoje dijete.Ja mogu govoriti samo o stanju u u toj školi i to samo o onome što sam osobno čula ili vidjela ili što mi je prenijelo moje dijete kojem vjerujem i kažem slijedeće: 70% učitelja u toj školi su ne samo nestručni nego i ne vole djecu. S obzirom da sam prvi put na ovom forumu,ne bih sad nabrajala ,ali bit će još mogućnosti za to. Možda samo da kažem da je moje dijete u 7.razredu prvi put na tjelesnom vidjelo i preskočilo "kozlić" jer je učitelj otišao na liječenje od alkohola,da učiteljica viših razreda nije nikad čula i ne zna što je NASA, da učitelji djecu časte riječima budalo,kretenu ,idiote,ubij se i sl.Ima toga još ,ali o tome drugi put. Nadam se da se nitko neće uvrijediti na ove moje riječi,ali se i nadam se da će se barem netko zamisliti nad njima.
svijestisavjest
 
Posts: 1
Joined: sri svi 13, 2009 10:50 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 0 time

Re: Stručni ispit

Postby Gavran » čet svi 14, 2009 6:53 am

Za sada samo kratko. Što se tiče državnog ispita, vi kažete "Moraju svi, pa zašto se vi bunite?" Pa, to što svi moraju polagati nekakav stručni ispit je također glupo i ne, ne mislim da su nastavnici u bilo kom pogledu bolji od drugih, ja to nisam napisao i nitko to nije napisao nigdje na ovom forumu. Tako da ne znam gdje ste to pročitali.

Što se tiče loših škola i loših nastavnika, ja sam prvi za to da ih se makne. Međutim, sad dolazimo do posljedice malih plaća koje vama očito nisu pale na pamet: nitko ne želi raditi u školi i zato loši nastavnici ne mogu dobiti otkaz. Jednostavno ih nema tko zamijeniti. Razmislite o tome.

Naravno, ni politika ministarstva i lokalnih zajednica u izboru ravnatelja ne pomaže previše, jer loša škola je posljedica lošeg ravnatelja, a ravnatelj se ne bira po Dugu Svetome. Loš ravnatelj, naravno, bira ljude preko veze, svoje rođe i slično, i ni najmanje ga nije briga za vašu djecu.

Što se tiče loših ocjena, svaka čast roditeljima koji rade sa svojom djecom, odgojili su ih i naučili su ih ponašati, ali ja u nekim razredima imam 80% učenika koji samo sjede na komadu drveta - pri čemu ne mislim na stolicu - i čekaju da sat završi da bi mogli na pivo. A ja se potrgam da im objasnim, istu stvar objašnjavam pet puta, pa još tri tjedna ako treba, ali ne vrijedi jer jednostavno ne slušaju. I onda sam ja kriv zato što imaju loše ocjene? Možete odgovoriti da ih ja kao nastavnik nisam uspio zainteresirati, ali onda se postavlja pitanje kako da ih zainteresiram za rješavanje zadataka koji zahtijevaju potpunu predanost? Neke stvari jednostavno treba naučiti i napraviti, a njih to ne zanima jer ih roditelji nisu naučili da rade.

I nisam uvrijeđen vašom zlom namjerom jer mislim da je nema, ali sam uvrijeđen tragičnim nerazumijevanjem i jednostranim razmišljanjem koje je prisutno kod gomile roditelja koji misle da je, ako je njihovo dijete dobilo lošu ocjenu, kriv nastavnik.
U nama vrijeme se mijenja i svi su opet spremni da se bore za san
U nama vrijeme se mijenja, sa barikada reći ćemo
No pasaran

Gavran has been thanked by:
Avatar
Gavran
Site Admin
 
Posts: 4545
Joined: uto tra 21, 2009 3:07 pm
Location: Zagreb
Has thanked: 13 time
Have thanks: 400 time
Struka: Fizika

Re: Stručni ispit

Postby poison » čet svi 14, 2009 6:53 pm

dragi dnevniče, napisala sam pismeni. teme su bile ok, na odabranu sam drobila 4 stranice. a onda su me sj**** s oglednim satom. kojeg imam pet dana nakon pismenog. (da, od toga su dva dana vikend, i ne, ne stignem otići na hospitacije pogledati kako izgleda razred u koji padam ko pol cigle) "mentorica" nas je rješavala sve u đuture, sedam puta sam morala postavljati pitanje da bih dobila polovičan odgovor, a onda se zgražala kako nitko od nas nema udžbenike, jer ne radimo po školskoj knjizi (sram nas bilo, kako se usuđujemo doći na ispit a ne radimo po školskoj knjizi!) a savjetnica je napomenula da su "usmeni sve gori i gori", i da bi, iako teška srca, ovaj put mogli rušiti nekoga za primjer ostalima. zbilja su mi puno obje pomogle - dabog da se obje udebljale još 20 kila i nikad više ne stale u najdraže hlače!
SVI SMO MI BUBAMARA!

"Madness in method, that is genius."
Frank Herbert
Avatar
poison
Savjetnik
 
Posts: 1840
Joined: ned tra 26, 2009 9:14 am
Location: middle of nowhere
Has thanked: 549 time
Have thanks: 257 time
Struka: engleski i njemački jezik

Re: Stručni ispit

Postby simes » čet svi 14, 2009 7:56 pm

Ja sam starija generacija i u moje vrijeme nije bilo tih stručnih (državnih) ispita. Bilo je neko uvođenje u rad s mentorom i ravnateljem. Ovo sada je u prosvjeti pretjerano ne zbog onih ispita o zakonima itd. nego zbog održavanja oglednog sata s nepoznatim učenicima, a ne na svom radnom mjestu. Drugo taj esej je stvar metodike i već se to polagalo s metodikom.

@svijestisavjest Dakle, prvu godinu moje mlade kolegice ne rade neke tamo poslove koje nitko neće nego ono što će raditi cijeli život. Rade odmah kao već rade desetljeće ali za nekih 3600 kn najmanje godinu dana. To je krivo da u strukovnim školama više ne možeš doćo do inženjera strojarstva, elektrotehnike, građevinarstva, ... nekim školama je ugrožena budućnost.

svijestisavjest je napisao/la:Dapače,smatram da vas trebaju mjesečno ocjenjivati "korisnici" tj.djeca i roditelji i da vam ta ocjena utječe na plaću + ili - u određenom postotku.

Zar želite otjerati najsposobnije nastavnike iz škole, one kojima smo nakon n godina najzahvalniji? Djeca u toj dobi nisu zrela i odgovorna za svoju budućnost. I kod kuće i u školi netko drugi treba držati uzde.

Jer,ako vi niste djeci uspjeli dobro prenijeti znanje i više od 50% razreda dobije negativnu ocjenu,znači da niste dobro odradili posao ,pa onda ni ne zaslužujete punu plaću.Takav je naime odnos u većini privatnih firmi,pa mislim da bi trebao biti i u školi.

Ne. Nastavnik je odgovoran za svoj dio organizacije nastave, poučavanja, kontrole itd. Učenik je odgovoran za svoj uspjeh. Zašto mi jedan učenik uvijek predaje ispite 100% riješene i kasnije kad ode na fakultet spada u 10% najboljih, a drugi padne na prijamnom kao što mu i rekoh da će mu se to dogoditi s onakvim angažmanom. Zar obojica nisu bila u istom razredu?!
Ako je ovdje u pitanju matematika s tih 50% negativnih treba pustit lamentiranje i odradit sve te zadatke. Dođu nam učenici u srednju i imaju gadnih muka jer razlomke ne znaju zbrajati, a niti su sigurni koliko je -3+5 i naravno da im onda izgleda da nastavnik govori kineski.

Ovo s problemima na školi ... alkoholizam je bolest i može zakačiti mene, vas, susjeda, liječnika, javnu osobu, ... razgovarajte s ravnateljem, on bi to morao rješavati i pomoći vama i njemu. Ostalo ne mora biti bajno (a u kojem je to institucijama sve bajno?) ali imate sat razrednika, vijeće roditelja, školski odbor, ... Ali prije svega preporučam da vam dijete sjedne i nauči što mu je za naučit.
Šime Šuljić
Avatar
simes
Mentor
 
Posts: 529
Joined: ned tra 26, 2009 5:01 pm
Location: Pazin
Has thanked: 19 time
Have thanks: 44 time
Struka: matematika

Re: Stručni ispit

Postby elarac » čet svi 14, 2009 10:05 pm

Poison čestitam na poloćenom pismenom.

Draga svijesti i savjesati pokušat ću ti donekle odgovoriti na sve optužbe koje meni jesu u prvi čas izgledale čak i zločeste ali me je Gavran u svojoj poruci razuvjerio. Radi se očito o potpunom nerazumijevanju. Izgleda da su roditelji i škola dva odvojena svijeta i to je više nego pogrešno.

Prvo, kako se bira loš ravnatelj u dobru školu pa ju uspije uništiti. Lako. Nekoć je u školskom odboru bila većina nastavnika a manjina ljudi izvana koji ne poznaju ni školu, ni situaciju ni nastavnike u njoj. Onda se stvar počela mijenjati u korist onih izvana koji ne razumiju što se u školi dešava i dignut će ruku za ravnatelja kojeg niti ne poznaju a možda ih je prije izbora/reizbora častio janjetinom ili kakvom još skromnijom večerom. Trenutno je situacija u školskom odboru 2:1 u korist dijaspore. To je naime isto kao kada s eporadujem da su moji kandidati pobijedili na izborima a onda dođu glasovi iz dijaspore i postave mi u Sabor ljud ekojima nije stalo do moje domovine. A i zašto bi, oni dobivaju plaću i plaćaju porez u Kanadi, Americi, BiH, Njemačkoj... Takjo postavljen ravnatelj primi što lošije nastavnike iako ima kandidata koji su puno bolji. Zašto. samo sa ljudima koji nisu dovoljno stručni može se nesmetano manipulirati... Tako9 se u dobru školu pomalo uvuče nezdraviu element, rak, koji pomalo razara tkivo.


Uvjeravam vas da po stručnoj spremi nimalo ne zaostajem za učiteljima.Dapače,imam izvjesnu prednost i u znanju i u zvanju.


Nije li ovo malo prepotentno napisano. Ako nije molim vas da se izjasnite o vašoj stručnoj spremi. Ime vam ne tražim iako vi moje možete pročitati. Ne vjerujem da se ovdje itko posatvlja protiv stručnog ispita kako ste vi to formulirali. Jednostavno, većina stvari su kod nas dovedene do savršenstva što se formalizma tiče a malo tko gleda bit. Mi smo protiv formalizma. Mi bismo željeli da se pogleda u suštinu. I štpo s estručnog ispita tiče i sveg ostalog u školi i oko škole. Formalizam je tvrditi da je nastavnik kriv što je 50% razreda palo na ispitu. Ako gledamo suštinu upitat ćemo se jesu li učenici bili spremni raditi, surašivati, jesu li pazili na satovima i jesu li uopće bili na satovima.

Zašto je na primjer danas popodne u jednom razredu prisutno 25 učenika od 31 učenika, a u drugom ih je samo 4 od 30. Jesam li ja tome kriva? I kada onih preko 87% u ovom drugom razredu dobiju negativne ocjene hoću li ja tome biti kriva? Zanm odgovor. Hoću. Nisam ih zainteresirala!

A štro se pijanih nastavnika tiče ne poznam niti jednog osim po pričanjima tj. napisima. Ali zato znam jako puno pijanaca roditelja svojih učenika. Koliko ih ima u raznim strukama ne želim se optereživati. Vjerujem da ih je više tamo gdje je stresno raditi ili ako je osba sama po sebi labilnija. Nastavnici nisu nadljudi da ne bi patili od tih ljudskih problema.

Mi stalno promišljamo nad svim problemima kojima naša profesija u zadnje vrijeme vrvi sve više. Zato je i otvoren ovaj forum. I još ću ovo reći - pokušajte ne genaralizirati to je najveća zamka u koju jako lako zapadaju roditelji. Jer ja bih isto mogla genaralizirati. Iz svog dugogodišnjeg islkustva znam da ako djeca imaju psihičkih problema često tome moža biti uzrok škola. No puno češće su to raditelji. Roditelji su puno jači odgojni faktor nego li cijeli nastavnički zbor. Razmislite malo o tome. Dijete osim roditeljske zaštite ponekad treba da roditelj bude s njime iskren. A to je najteže.

elarac has been thanked by:
Avatar
elarac
Savjetnik
 
Posts: 1666
Joined: ned tra 26, 2009 11:52 pm
Has thanked: 77 time
Have thanks: 50 time
Struka: matematika

Re: Stručni ispit

Postby poison » čet svi 14, 2009 11:15 pm

elarac je napisao/la:Poison čestitam na poloćenom pismenom.


hvala, ela, ali čestitke su ipak malo preuranjene - samo sam ga napisala (vjerujem, prilično dobro), još moraju izvjesna gospođa v. p.-t. i jedna kolegica iz hrvatskog reći da je to za prolaz.

a što se tiče svijesti i savjesti... ovo me ostavilo malo zatečenom.
ne znam kako izgleda stručni ispit za druge struke, niti koja znanja i sposobnosti se od njih očekuju i traže na njemu, pa se niti ne osjećam pozvana suditi o tome je li stručni ispit za pravnike, farmaceute ili liječnike dobar, loš, (zao :lol2: ) opravdan ili neopravdan.
ali sam se jako dobro upoznala sa stručnim ispitom za nastavnike engleskog jezika.
samo stažiranje: hospitacije kao takve su bile korisne (ako ni za što drugo onda za poticanje depresije, jer mi je mentorica zvijer od žene, koja je i teško bolesna izvodila sate o kakvima ja samo sanjati mogu, i tako suvereno vladala svojim učenicima i usmjeravala ih da je to bilo nevjerojatno za gledati). izrada dnevnika hospitacija zamorno gubljenje vremena, raščlanjivanje sata u korake, formuliranje ciljeva za svaki korak... da bi savjetnica svih tih 100 stranica samo ovlaš prelistala i dala neke potpuno neutemeljene primjedbe, koje sigurno ne bi dala da je pročitala samo dvije stranice.
ogledni sati pred školskom komisijom (ravnatelj, pedagoginja, mentorica) su bili pravi dokaz moga rada - došli su u MOJE razrede, vidjeti kako izgleda moja nastava, i kako predajem SVOJIM učenicima. i dobila sam od njih (više od mentorice nego od ostatka ekipe) neprocjenjive savjete. čak mi je žao što je moja mentorica toliko ljubazna i draga, mislim da me trebala više i češće kritizirati, jer ja osobno više naučim iz kritike nego iz pohvale (nemojte to slučajno reći mojoj mami :) ), no to joj je valjda profi-deformacija: na svaku kritiku išle su dvije pohvale. da me ne bi demotivirala ;)

a sam stručni ispit - dakle, glotodidaktiku sam položila. komada dva. s odličnim ocjenama. metodike također. komada dva. s odličnim ocjenama. (nije da se hvalim, činjenično stanje, mogu skenirati index ;) ) a sada opet moram polagati metodiku. pismeno i usmeno. why, o why??? možda gđa savjetnica sumnja u kompetencije profesorica koje su mi predavale? ili država sumnja u njihove kompetencije? najveći apsurd je to što mi esej ispravlja i na ispitu me ispituje ista ta profesorica. dakle, smiješno...
nadalje ide ogledni sat. to je najveća p**darija koja postoji (pardon my french, ali jako sam ljuta danas): upadam u potpuno nepoznat razred (igrom slučaja bit će to stvarno razred koji u životu nisam vidjela), taj razred niti nemam u svom rasporedu, daju mi u ruke udžbenike koje vidim prvi puta u životu, i hajde sada ti, poison, napravi i održi nama savršen sat, da mi vidimo kako si ti sposobna tičerica. yeah, right! neka mi netko objasni što oni tu ustvari mogu vidjeti? drek na šibici, ako mene pitate.
i, na kraju, glupavi zakoni. čovječe, živimo u doba interneta. sve što trebam je popis zakona koji se odnose na školstvo i web-stranicu narodnih novina, i mogu doći do bilo kojeg podatka koji mi treba. one ključne sam iščitala u prvih mjesec dana, jer su mi trebali kako bih nastavila plutati u prosvjetnim vodama, ostale sam iščitavala kako se ukazala potreba i pojavile nejasnoće. zašto se od mene (ili od bilo koga, uostalom) traži da ih štrebetamo? ionako ću nakon što izađem iz škole u utorak dobro protresti glavu, oprati kosu i pustiti sapunicu da odnese sve te nepotrebne gluposti koje su se morale nastaniti u njoj. kao i svatko normalan, ako smijem primjetiti. ne valja zakrčivati hard disk.
što se samog licenciranja koje nam uvode tiče, i to mi je apsurd više kategorije. poanta je, valjda, prisiliti nastavnike da odlaze na stručna usavršavanja. i na istima sjede kao tegle, pišu sms-ove, igraju križić-kružić, i bave se inim aktivnostima koje radite kada vas netko tjera da par sati sjedite negdje gdje ne želite biti i slušate nešto što vas ne zanima. druga stvar je sama organizacija tih žsv-a. neki puta saznam zbilja zgodne stvari. neki puta i ja igram križić-kružić, jer ne mogu više slušati frontalno zatupljivanje najgore vrste koje se nad nama vrši od strane neke spodobe kojoj trebaju bodovi za napredovanje. a da ne spominjem da se teme nakon nekog vremena, kažu mi kolegice s malo više utakmica u nogama, počnu ponavljati - kažu da je čudo ako u tri godine ne dobijete bar dva puta isto predavanje.
dakle, svijesti i savjesti, ako je vaš stručni ispit bio glupo i bespotrebno maltretiranje s ciljem da vam prouzrokuje stres koji će vam skratiti život za koju godinu, ja vam ne branim da kukate o tome i pljujete po njemu. ali ostavite vi meni moje ustavom zagarantirano demokratsko pravo da tvrdim da je stručni ispit za nastavnike tekovina španjolske inkvizicije čiji jedini cilj je uništiti psihičko zdravlje zaposlenih u prosvjeti.
o učenicima i ocjenama ću neki drugi put, mislim da sam i ovako pretjerala.
SVI SMO MI BUBAMARA!

"Madness in method, that is genius."
Frank Herbert

poison has been thanked by:
Avatar
poison
Savjetnik
 
Posts: 1840
Joined: ned tra 26, 2009 9:14 am
Location: middle of nowhere
Has thanked: 549 time
Have thanks: 257 time
Struka: engleski i njemački jezik

Re: Stručni ispit

Postby kruskica » sub svi 16, 2009 4:18 pm

poison je napisao/la:dragi dnevniče, napisala sam pismeni. teme su bile ok, na odabranu sam drobila 4 stranice. a onda su me sj**** s oglednim satom. kojeg imam pet dana nakon pismenog. (da, od toga su dva dana vikend, i ne, ne stignem otići na hospitacije pogledati kako izgleda razred u koji padam ko pol cigle) "mentorica" nas je rješavala sve u đuture, sedam puta sam morala postavljati pitanje da bih dobila polovičan odgovor, a onda se zgražala kako nitko od nas nema udžbenike, jer ne radimo po školskoj knjizi (sram nas bilo, kako se usuđujemo doći na ispit a ne radimo po školskoj knjizi!) a savjetnica je napomenula da su "usmeni sve gori i gori", i da bi, iako teška srca, ovaj put mogli rušiti nekoga za primjer ostalima. zbilja su mi puno obje pomogle - dabog da se obje udebljale još 20 kila i nikad više ne stale u najdraže hlače!


Ne daj se Ines! Ovaj, poison!
I ja sam svojevremeno polagala stručni u razredu kojeg uopće nisam znala od prije, no bilo je dobro. Tu je i komisija (u kojoj je i njihova učiteljica iz tog predmeta) i mislim da i djeca onda žele ostaviti što bolji dojam, da surađuju, javljaju se itd.
Što se mentorice koju sam ja tada imala, na jednom konzultacijama sam je pitala nešto u vezi komutativnosti koju sam baš tada radila sa svojim učenicima. Zanimalo me kojim redoslijedom na satu pitati neke stvari i kako formulirari pitanja u vezi toga..., no ona nikako da shvati što ju zapravo pitam. Pa sam odustala.
Za vrijeme pismenog (dok sam pisala test) čula sam kako šapuće savjetniku da ja ne znam što je komutativnost. O Bože!!! Pa ne možeš završiti faks ako to ne znaš, ne samo na onom osnovnoškolskom nivou u skupovima brojeva, već i na puno apstraktnijem noviou koji se radi na faksu.
Bila mi je muka od toga što mu je rekla, ali nisam bila u poziciji da istjerujem istinu.
Pa ženska valjda zna da nije isto znati nešto za sebe i prenijeti to na druge. Ja sam na faksu to naučila za sebe, a nju sam pokušala iskoristiti da mi pomogne kako to prenijeti na druge, već u 5. razredu!

Ipak sam prošla...

Ma naravno da puno stvari na stručnom nije kako treba, ali možeš ti to!
Sad si pod stresom pa ti se sve stvari čine još strašnijima i težima za preći, ali gle koliko nas je koji navijamo za tebe.
Idući tjedan će sve izgleldati lakše. :)
Javi se opet kad prođeš.
Drži sreću kao pticu: što nježnije i lakše! Bude li se osjećala slobodnom, ostat će ti rado u ruci.
Fridrich Hebbel
Avatar
kruskica
Pripravnik
 
Posts: 22
Joined: pon svi 04, 2009 9:35 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 1 time

Re: Stručni ispit

Postby kruskica » sub svi 16, 2009 4:49 pm

svijestisavjest je napisao/la:Da li vi mislite da vaš fakultet vrijedi više od strojarskog,ekonomskog,pravnog ili brodograđevnog?


Ja ne mislim. Ali mislim da radno mjesto učitelja ipak jest važnije od radnih mjetsa mnogih npr. inženjera. Ipak mi radimo s živim ljudima!

Kako je vaš posao "društveno važan" treba biti podložan i društvenoj provjeri,pa i nekoliko puta u radnom vijeku . Dapače,smatram da vas trebaju mjesečno ocjenjivati "korisnici" tj.djeca i roditelji i da vam ta ocjena utječe na plaću + ili - u određenom postotku.


A po kojim kriterijima bi oni ocjenjivali?
Npr. ako se s djecom puno igram na satu, tj. učimo kroz igru, na taj način porješavamo jendostavnije zadatke, pa su i jednostavni testovi i dobre ocjene - u takvom slučaju pretpostavljam da je zagarantirana dobra ocjena od strane djece a i roditelja.
Jer, zaista, gle koji super učitelj - on zna zainteresirati, na zanimljiv načim prenijeti znanje, a gle i koje su dobre ocjene!
Djeca zadovoljna, roditelji zadovoljni, super, ne?

A to što taj učitelj preskoči pola gradiva, što se uopće ne uhvati u koštac s time kako objasniti ono složenije, što takve stvari djecu niti ne pita (pa zato i jesu super ocjene), nisu li to ogromni propusti koje ni učenici ni roditelji ne mogu uočiti -jer nisu kompetentni???
Prema tome, ne pojednostavljujete li vi malo previše naš posao, kad smatrate da je nas samo tako lako ocjeniti - tko bolje radi a tko slabije?

Jer,ako vi niste djeci uspjeli dobro prenijeti znanje i više od 50% razreda dobije negativnu ocjenu,znači da niste dobro odradili posao ,pa onda ni ne zaslužujete punu plaću.


Prošli tjedan sam sa šestašima pisala petminutni iz jednadžbi. U oba razreda sam jednako radila, iste zadatke, ista objašnjenja.
Iz tog petminutnog, prosjek ocjena u 6.a je 2,45 , a u 6.b je 3,4 .
Dakle, da su tu predavale dvije učiteljice, trebalo bismo (po vama) zaključiti da je ona iz 6.b puno bolja, očito se puno više trudila, puno bolje objašnjava, ne?

Ipak, u ovom 6.a cijelo vrijeme postoji problem da pola učenika tog razreda iz matematike ima jedinice i dvojke, tako je bilo na kraju 1. polugodišta.
Nasuprot toga, u 6.b nema nijedne jedinice, a dvojke su možda 4-5.
Koja razlika u sastavu razreda!
A kažete, naša bi plaća trebala ovisiti o tome?
Onda bi naša plaća bila lutrija - ovisila bi o tome koji će me razredi zapasti.

Način na koji vi opisujete rad i ponašanje komisije je način koji učitelji svakodnevno primjenjuju u osnovnoj školi u koju ide moje dijete. Da li vi radite drugačije? Ako radite, molim recite mi u kojoj ste školi da mogu kod vas upisati svoje dijete.Ja mogu govoriti samo o stanju u u toj školi i to samo o onome što sam osobno čula ili vidjela ili što mi je prenijelo moje dijete kojem vjerujem i kažem slijedeće: 70% učitelja u toj školi su ne samo nestručni nego i ne vole djecu.


Ja se s ovim jako slažem s vama. Da, to je realnost!
Ja bih rekla da taj problem postoji i šire. 70%, a možda i više ljudi i u našem društvu uopće ne voli posao koji radi!
Nama kao cijelom društvu nije dovoljno stalo. A ni kao pojedincima, masovno.
Nekako se bezlično utopimo u život i svijet oko nas, više mehanički, a ne razmišljajući puno ni o smislu života ni o sreći, ni o nekim možda kolektivnim obavezama koje imamo jedni prema drugima.
Valjda je najbitnije dobivati plaću i sve dok je toga, drugo nije tako važno... To je dokaz da smo odrasli i da ne živimo u nekim "snovima o sreći"...
Zato nam svijet i je tu gdje je.
Drži sreću kao pticu: što nježnije i lakše! Bude li se osjećala slobodnom, ostat će ti rado u ruci.
Fridrich Hebbel
Avatar
kruskica
Pripravnik
 
Posts: 22
Joined: pon svi 04, 2009 9:35 pm
Has thanked: 0 time
Have thanks: 1 time

Re: Stručni ispit

Postby poison » uto svi 19, 2009 10:37 pm

nakon pet dana iz pakla, položila sam ga. usmeni na kraju nije bio very scary :) , ravnatelj me za "opći dio" prekinuo nakon dvije rečenice (a pitanja su mi bila smiješna, samo jedno je imalo ikakve veze sa zakonima). metodičarka me probala malo cimati, navući na tanak led, ali ja se nisam dala... :)
kako mi je jedna kolegica odmah komentirala: štreberica! :D
SVI SMO MI BUBAMARA!

"Madness in method, that is genius."
Frank Herbert
Avatar
poison
Savjetnik
 
Posts: 1840
Joined: ned tra 26, 2009 9:14 am
Location: middle of nowhere
Has thanked: 549 time
Have thanks: 257 time
Struka: engleski i njemački jezik

Re: Stručni ispit

Postby Lina » uto svi 19, 2009 11:22 pm

Čestitam! Bravo! :daman:
Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants, mais peu d'entre elles s'en souviennent. {Sve odrasle osobe su nekad bile djeca. (Ali malo njih se toga sjeća.)}

Antoine de Saint Exupéry
Prijevod: Luko Paljetak
Avatar
Lina
Nastavnik/Učitelj
 
Posts: 118
Joined: sri svi 06, 2009 12:16 pm
Has thanked: 4 time
Have thanks: 10 time
Struka: Ne radim u školi.

Re: Stručni ispit

Postby ahorvatek » sri svi 20, 2009 6:59 am

Jako mi je drago posion! Čestitam od srca!
A gdje su kolači??? :fuud:
Avatar
ahorvatek
Ministar
 
Posts: 2201
Joined: sri tra 22, 2009 8:20 pm
Location: Ivanić-Grad
Has thanked: 7 time
Have thanks: 94 time
Struka: matematika

Re: Stručni ispit

Postby elarac » sri svi 20, 2009 1:16 pm

Čestitam poison, riješila si i taj problem.

Čudi me da se svijestisavjest nije javila i odgovorila na neka naša pitanja?
Avatar
elarac
Savjetnik
 
Posts: 1666
Joined: ned tra 26, 2009 11:52 pm
Has thanked: 77 time
Have thanks: 50 time
Struka: matematika

Re: Stručni ispit

Postby trampolina » ned svi 24, 2009 12:03 pm

poison je napisao/la:tvrdim da je stručni ispit za nastavnike tekovina španjolske inkvizicije čiji jedini cilj je uništiti psihičko zdravlje zaposlenih u prosvjeti.
:naklon:

Joj, poison, kao da si meni iz glave otela misli! (samo puno bolje sročeno nego što bih ja ;) )

Čestitke na prolasku!
trampolina
Pripravnik
 
Posts: 79
Joined: sri svi 20, 2009 12:47 pm
Location: u moru do vrata...
Has thanked: 0 time
Have thanks: 0 time
Struka: Glazbena umjetnost

Next

Return to I fought the Law and Law won

Who is online

Trenutno korisnika/ca: / i 0 gostiju.

cron
suspicion-preferred